برگزاری دعای توسل شهدای آتش نشان در مسجد جامع نارمک

10:08 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۷۶۷
به پاس از خود گذشتگی آتش نشان های تهران در فاجعه پلاسکو شهروندان قدرشناس شرق تهران در مسجد جامع نارمک یاد شهدای آتش‌نشان را گرامی داشته و با خانواده آنان ابراز همدردی کردند.

برگزاری دعای توسل شهدای آتش نشان در مسجد جامع نارمکبه گزارش گروه جامعه ، بهمن نوری، شهردار منطقه 8 ضمن ادای احترام و تجلیل از زحمات ارزنده آتش نشانان در حادثه اخیر آتش سوزی مجتمع پلاسکو یاد و خاطره شهدای آتش نشان را زنده نگه داشت.

نوری با ابراز همدردی با همکاران و خانواده های شهدای آتش نشان در سخنانی خاطرنشان کرد:خبر تاسف بار حادثه پلاسکو نه تنها خانواده های این عزیزان بلکه تمام ملت ایران را داغدار کرد.

وی افزود: مردم ما همیشه و در همه حال نشان دادند که قدردان زحمات تلاشگران عرصه خدمت و جهاد و تمامی آتش نشانان ایثارگر بوده و هستند همچنانکه طی چند روزی که از وقوع این حادثه می گذرد به عناوین مختلف غم و اندوه خود را نشان و با خانواده های آنها ابراز همدردی کردند.

شهردار منطقه 8، گفت: به راستی که نجات جان انسانها، ایثار و از خود گذشتگی عزیزان آتش نشان ستودنی،قابل تقدیر و تحسین است؛آتش نشانانی که نشان دادند نجات جان انسان ها در هر پست و مقام و مرتبه ارزشمند است و هرجا که انسان درمانده ای نیاز به کمک دارد از جان و دل مایه گذاشته و به یاری همنوعان خود شتافتند و به تعبیری دیگر انسانیت و ایثار را با به خطر انداختن جان خود در مواجهه با حوادث معنی کردند

وی در واکنش به حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در تهران اظهار داشت: بخشی از مدیریت بحران بهره‌گرفتن از تجارب تلخ در مسیر بهبود شرایط برای آینده است.

نوری با بیان تسلیت به تمام آتش‌نشانان کشور گفت: ساختمان پلاسکو که عمری بیش از نیم قرن داشت و در یک نیمه روز فرو ریخت می‌تواند تلنگری برای تمامی شهرهای کشور باشد تا با انجام رصدهای دقیق، نقاط بحرانی را شناسایی و احتمال بروز وقایعی نظیر این حادثه تلخ را قبل از وقوع شناخته و از چنین حوادث فاجعه باری پیشگیری کنند.

شهردار منطقه 8،فاجعه ساختمان پلاسکو را دارای ابعادی مختلف دانست و اضافه کرد: با فرو ریختن ساختمان پلاسکو تمامی کسب و کار و دارایی مالکان آنها و آرزوی کارگران و خانواده‌های فعال در این مجتمع در کمتر از نیم روز در مقابل چشمانشان بر باد رفت و این فاجعه نباید دوباره در کشورمان رخ دهد.

وی بخش مهم این فاجعه را محبوس شدن و جان‌باختن تعدادی از آتش‌نشانان جان‌برکف دانست و تصریح کرد: تعدادی از جوانان جان برکف آتش‌نشان که در پیشانی خدمت قرار دارند در این فاجعه جاودانه شدند. مهندس نوری تصریح کرد: ایثارگری و فداکاری با جان و تن آتش‌نشانان ممزوج شده و آنان بارها و بارها نشان‌داده‌اند که برای نجات جان انسان ارزشی بسیار قائل بوده و هستند.

شهردار منطقه 8، با بیان اینکه ایثارگری دلیرمردان آتش‌نشانی را نمی‌توان با هیچ واژه‌ای بیان کرد همدردی شهرداری و سازمان آتش‌نشانی را با شهردار و آتش‌نشانان تهران اعلام و افزود: امیدوارم این فاجعه درس عبرتی باشد برای مدیریت مغفول مانده بحران در ساختمان‌های فرسوده کشور تا شهرسازی علمی فدای مصلحت برخی افراد نشود.

وی در ادامه از شهروندان شهید پرور شرق تهران دعوت کرد تا به پاس قدر دانی از ایثارگری و جانفشانی این غیور مردان در مراسم تشییع پیکر مطهر این عزیزان همراه خادمان خود در مدیریت شهری حضور بهم رسانند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *