آرزو می کنیم پیکر شهدا از زیر آوار خارج شود/ ادامه عملیات جستجو در ضلع شمال شرقی

9:28 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۷۳۲
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: عملیات جستجو به منظور یافتن پیکر پاک شهدای آتش نشان و شهروندان محبوس در زیر آوار ساختمان پلاسکو در قسمت شمال شرقی ادامه دارد.
آرزو می کنیم پیکر شهدا از زیر آوار خارج شود/ ادامه عملیات جستجو در ضلع شمال شرقیبه گزارش خبرنگار گروه جامعه سید جلال ملکی گفت: در شرایطی که بیش از 145 ساعت از حادثه پلاسکو می گذرد آواربرداری ها در این ساختمان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: آتش نشانان بدون فوت وقت به عملیات آواربرداری ادامه داده واکنون تنها 15 درصد از آواربرداری ها باقی مانده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور بازگشایی مسیر اظهار کرد: با تدبیر ستاد مدیریت بحران مقرر شده شرایط برای بازگشایی مسیر فراهم شود و در ساعات آینده شاهد این اتفاق خواهیم بود.

ملکی در خصوص آخرین اقدامات به منظور دسترسی آتش نشان ها به اتاقک تأسیسات ساختمان پلاسکو خاطر نشان کرد: پیش بینی می شد در اتاقک شش متری ساختمان پلاسکو اجسادی وجود داشته باشند وبامداد امروز دو آتش نشان موفق شدند با تخریب دیواره بتنی به این اتاقک راه پیدا کنند.

وی ادامه داد: پس از جستجوها درا ین محدوده مشخص شد پیکری در این بخش در زیر آوار محبوس نمانده است.

ملکی با بیان اینکه عملیات آواربرداری اکنون به نقطه صفر – صفر رسیده است، اذعان کرد: پس از انجام آواربرداری ها طی روزهای گذشته اکنون آتش نشان ها به نقطه صفر – صفر رسیده وقرار است از این نقطه نیز حفاری ها ادامه تا بتوانیم به طبقات زیرین ساختمان راه پیدا کنیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با تأکید بر ادامه دار بودن عملیات آواربرداری اتش نشان ها در نقطه شمال شرقی ساختمان پلاسکو گفت: عملیات در نقطه شمال شرقی همچنان ادامه دارد و برآورد ما این است که بیشترین حرارت در این قسمت باشد.

وی تاکید کرد: در روز نخست حادثه نیز اعلام شد که محل دقیق آتش سوزی ضلع شمال غربی ساختمان بوده وبیشترین حرارت نیز در این بخش وجود دارد.

ملکی با دشوار توصیف کردن جستجوها برای یافتن پیکرهای مطهر شهدا گفت: آرزو می کنیم بتوانیم پیکر شهدا را از زیر آوار خارج کنیم اما این کار بسیار دشوار است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *