فردوسی پور در نقش مجری تبلیغات زودهنگام یک ستاد انتخاباتی؟!

11:53 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۷۱۶
نود، برنامه‌ای کاملا فوتبالی که کار ویژه و تخصصی‌اش در برنامه‌های ورزشی سازمان صدا و سیما بررسی اتفاقات فوتبالی آنهم فقط از نوع داخلی است.

نودبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از اتاق خبر 24، برنامه نود، برنامه‌ای کاملا فوتبالی که کار ویژه و تخصصی‌اش در برنامه‌های ورزشی سازمان صدا و سیما بررسی اتفاقات فوتبالی آنهم فقط از نوع داخلی است.

برنامه‌ای که در طول 17 سال فعالیت خود در نوع عملکرد و پرداختش به فوتبال کشور انتقادات بسیاری بوده و افراد زیادی در قضایای مختلف حتی برنامه عادل فردوسی پور را به خاطر نوع اداره برنامه در موضوعی خاص تا مدتی تحریم هم کرده‌اند. طرفداری‌های فردوسی پور از افراد خاص، وی را در نزد اهالی فوتبال تا جایی هم پیش برده است که فامیلی او را به فامیلی فرد مورد حمایت تغییر داده‌اند.

مجری معروف ترین برنامه ورزشی صدا و سیما اما فقط به خاطر نوع پرداختش به فوتبال کشور مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد. تا به حال موارد زیادی از پرداخت فردوسی پور به مواردی غیر از تخصص برنامه فوتبالی‌اش پیش آمده که صدای اهالی رسانه و بعضا مردم را در آورده است. از تبریک‌های بی تناسب در برنامه گرفته تا پرداخت به مسائلی از جنس کاملا سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساعت‌ها برنامه تخصصی در کنداکتور روزانه خود به آن‌ها اختصاص می‌دهد.

در آخرین نمونه که بحث حادثه تاسف بار ساختمان پلاسکو است که منجر به شهادت و از دست دادن تعدادی از هموطنان شد، گزارشگر فوتبالی این روزها باز هم تصمیم به تولید برنامه در این موضوع خاص گرفت.

 اینکه او در برنامه خود یک داور را جلوی خود می‌نشاند(شخصی که هم در فوتبال داوری می‌کند و هم نیروی شرکتی آتش نشانی صومعه سراست) و از او در مورد حادثه پلاسکو می‌پرسد جای بسی تامل دارد؟!

شخص مورد اشاره بارها در طول مدت حضور 45 دقیقه‌ای خود در برنامه عنوان می‌کند متخصص در امور آتش نشانی به آن صورت که باید نیست و قضاوت را به عهده کارشناسان امر می‌گذارد مورد پرسش‌های جهت دار و معنا دار فردوسی پور قرار می‌گیرد.

فردوسی پور در کمال ناباوری و تعجب مخاطبان مدت 45 دقیقه از برنامه صرفا فوتبالی خود را به بحث ساختمان پلاسکو می پردازد و  همه کسانی را که باید از دم تیغ رد کند رد می‌کند و در پایان دادگاه یک طرفه خود برنامه را به پایان می‌رساند. آیا دستورالعمل خاصی به فردوسی پور رسیده بود که به صورت یک طرفه و کاملا جهت دار در نود فوتبالی به اظهار نظر و البته مهمتر قضاوت غیرکارشناسی در مورد موضوعی که در آن هیچ تخصصی ندارد بپردازد؟!

نکته مهمتر تناقض و سو گیری های سیاسی و حزبی حاکم در یک برنامه ای است که صرفا باید به فوتبال و مباحث تخصصی آن بپردازد.

تا به حال و آنگونه که از سوی مسئولین امر در ستاد اطلاع رسانی بحران ساختمان پلاسکو اعلام شده است 25 نفر در این حادثه شهید شده‌اند و یا جان خود را از دست داده‌اند.

زمانی که پرداخت به موضوع ریزش ساختمان پلاسکو با موردی مشابه در سمنان (از بعد عمق فاجعه و ملی بودن) مقایسه می‌شود به این نتیجه می‌رسیم که آقای گزارشگر در برنامه‌اش و درست در زمان برخورد دو قطار در سمنان تنها 40 ثانیه از برنامه را برای عرض تسلیت اختصاص داده و سریع وارد بحث فوتبالی خود می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که از دست رفتن جان یک هموطن هم دردی جانکاه برای جمهوری اسلامی ایران است و تمام تلاش مسئولین باید به این سمت برود که حتی یک نفر هم بر اثر حوادث جان خود را از دست ندهند چه برسد به 47 نفر حادثه سمنان و تعداد دقیق اعلام نشده ساختمان پلاسکو.

اما انگار 47 نفر سمنان 40 ثانیه وقت داشتند و ساختمان پلاسکو 45دقیقه برای بررسی عمق فاجعه.

به هر حال، آقای عادل خان فردوسی پور، شما در فوتبال صاحب کرسی مهمی هستید برای برای انتقاد اما شما را به خدا در اوج تالم جامعه برای حادثه پلاسکو فرد غیر متخصص را به برنامه فوتبالی نود نیاورید تا اهداف سیاسی عده‌ای پیاده سوار را پیگیری کنید.

آقای فردوسی پور شمایی که در برنامه اخیر خود باید مسائل دو هفته از لیگ برتر را مورد بررسی قرار می‌دادید و به گفته خود در اصل وقت هم کم داشتید ورودتان به این مساله رنگ و بوی کاملا سیاسی نداشت؟ آقای گزارشگر، به نظر خودتان در برخورد با بعضی مسائل سیاسی جانبداری نمی‌کنید؟ به نظر شما در حادثه برخورد دو قطار کسی از اهالی فوتبال نبود که در این حوزه فعال باشد و شما برای اظهار نظر او را به برنامه دعوت کنید؟ آقای فردوسی پور چه می‌کنید با این نوع پرداخت به مسائل؟ رفتارتان رنگ سیاسی ندارد؟ انتخابات برای شما هم مهم شده؟ در حال تبلیغات زود هنگام ریاست جمهوری هستید؟ به نظر خودتان از جریان خاصی برای زدن جریان خاص دیگری حمایت نمی‌کنید؟

اقای فردوسی پور شما بمان و فوتبالی‌هایی که هیچ وقت از دم تیغ تند انتقاداتت رد نمی‌کنی چون با آن‌ها در رابطه هستی و منفعت داری، شما بمان و بحث چمن ورزشگاه‌ها، شما به همان بحث بلیت فروشی بپرداز، آقای گزارشگر فیلم لب خوانی ناسزای فلان بازیکن به فلان مربی را پخش کن و طرف را به کمیته انضباطی بفرست، شما باید در مورد توپ کم باد ورزشگاه ایکس در یکی از شهرستان‌ها برنامه تهیه کنی، فردوسی پور عزیز سهم تو از برنامه ورزشی رسانه ملی پرداخت به مساله دیرتر توپ انداختن یک توپ جمع کن در کنار زمین است، آقای فردوسی پور سطح شما همان بررسی آفساید بودن یا نبودن یک گل است نه چیزی بیشتر نه چیزی کمتر پس در نقش خودت بمان و مسائل تخصصی را به اهل فنش بسپار.



[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/02/02']

دانلود



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *