رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"افغانستان" به میدان رقابت کشورهای دیگر تبدیل نمی‌شود

21:15 - 06 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۶۵۵
عبدالله عبدالله در دیدار با نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه کابل ـ ننگرهار، گفت: افغانستان هیچ وقت به میدان رقابت کشورهای دیگر تبدیل نمی‌شود، چون درایت مردم این کشور و رهبری سیاسی آن، اجازه این کار را نمی‌دهد.
به گزارش سرویس بین الملل عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه دولت وحدت ملی افغانستان با نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه کابل ننگرهار دیدار کرد.
 
عبدالله گفت: سیاست دولت وحدت ملی در مورد گفت‌وگو و مصالحه همچنان ادامه دارد و از گذشته تاکنون آماده گفتگو بوده است؛ اما متاسفانه دشمنان از این فرصت‌ها استفاده نکرده و به جنگ و خشونت ادامه دادند.
 
وی افزود: دشمنان افغانستان از راه جنگ به جایی نمی‌رسند چون نیروهای امنیتی با شهامت در سنگرها حضور دارند و در سرما و گرما از وطنشان دفاع می‌کنند.
 
عبدالله با تاکید بر رسیدگی به خانواده شهدا و نیروهای امنیتی و حل مشکلات زندگی آن‌ها تاکید کرد: طالبان مسلح هنوز فکر می کنند از راه جنگ می‌توانند موفق شوند؛ در حالی که نتیجه نشان داده است که این راه ناکام است.
 
رئیس اجرائیه افغانستان با اشاره به تداوم جنگ در سال‌های اخیر گفت: امسال مثل هر سال دیگر پیش بینی نمی‌شود که جنگ نباشد اما عملیات ویژه در چندین نقطه و نقاط آسیب پذیر که مراکز اصلی دشمن در آنجا است راه‌اندازی شده، چند روز قبل در موسی قلعه و خاک افغانستان عملیات ویژه‌ای صورت گرفت.
 
عبدالله تاکید کرد: افغانستان هیچ وقت به میدان رقابت کشورهای دیگر تبدیل نمی‌شود؛ چون درایت مردم افغانستان و رهبری سیاسی آن، اجازه این کار را نمی دهد.
 
رئیس افغانستان همچنین بر نابودی گروه تروریستی داعش در کشور تاکید کرده و گفت که این گروه نه تنها در شرق افغانستان بلکه در فراه و هلمند ضربه‌های سختی دیدند.
 
به گفته وی، گروه تروریستی داعش یک پدیده بین المللی است و برای مقابله با آن اتحاد بین المللی همراه افغانستان است.
 
وی تصریح کرد که گروه تروریستی داعش جایی در افغانستان ندارد و تلاش‌ها برای نابودی این گروه در همکاری با کشورهای بین المللی و مخالف آن، جریان دارد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *