رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشف 9 قطعه ظروف سفالی سه هزار و 500 ساله در زنجان

17:30 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۶۱۷
فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف 9 قطعه ظروف سفالی عتيقه مربوط به عصر آهن با قدمت سه هزار و 500 سال از يك متهم در شهرستان "ايجرود" خبر داد.
کشف 9 قطعه ظروف سفالی سه هزار و 500 ساله در زنجانسرهنگ علی آزادی، گفت:در پی گزارش رسیده مبنی بر اینکه فردی در روستای "گلابر" شهرستان ایجرود در زمینه كشف و نگهداری اشیاء عتیقه و آثار باستانی فعالیت دارد، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به مخفیگاه متهم در روستای گلابر اعزام و در بازرسی از مخفیگاه وی 9 قطعه ظروف سفالی قدیمی شامل قوری ، كوزه و كاسه به همراه هشت تكه سفال شكسته قدیمی را كشف كردند.

سرهنگ آزادی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی اولیه و اعلام نظر كارشناس میراث فرهنگی، اشیاء تاریخی كشف شده متعلق به "عصر آهن" بوده و قدمتی نزدیك به سه هزار و 500 سال دارد،گفت:دراین مورد  یک متهم نیز دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان زنجان با بیان اینكه تحقیقات تكمیلی در خصوص اشیاء كشف شده ادامه دارد، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق مركز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
انتهای پیام/ 


برچسب ها: عتیقه ظروف عتیقه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *