تردد 15 هزار معتاد متجاهر در تهران/ تولید مواد مخدر در کشور اندک است

16:24 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۵۷۷
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: تهران 15 هزار معتاد بیخانمان و خیابانی دارد.
تردد 15 هزار معتاد متجاهر در تهران/ تولید مواد مخدر در کشور اندک استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس آمادگی جمع آوری معتادان متجاهر را دارد و این درصورتی است که زیرساخت های لازم برای جمع آوری آنها ایجاد شود.

وی افزود:آمار معتادان متجاهر در سطح کشور 50هزار نفر است و در تهران این آمار بین 14 تا 15 هزار نفر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت: تمرکز در شبکه ها و باند قاچاق از اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر است تا گروه های خرده فروشان و فروشندگان محلی به افراد معتاد شناسایی شوند.

زاهدیان بیان داشت: در حال حاضر بین 180 تا 200 نفر معتاد روزانه در تهران  جمع آوری می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی دیگر از اولویت های ما محسوب می شود. امیدواریم بتوانیم در اوایل سال آتی دو مرکز مشاوره اعتیاد در شرق و غرب تهران ایجاد کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدرگفت:  در راستای  درمان اعتیاد ملزم هستیم تا با مراکز و دستگاه های متولی بحث پیشگیری و درمان ارتباط بسیاری داشته باشیم. در حال حاضر همکاری های لازم را با کمیته های پیشگیری ، درمان ، سازمانهای مردم نهاد داریم.

زاهدیان ادامه داد: ارتباط با 4 جامعه هدف،‌ از برنامه های ما محسوب می شود که این چهار جامعه هدف شامل ،‌ خانواده ،‌ محلات ،‌ مراکز آموزشی و محیط کار است.

وی بیان داشت : یکی دیگر از فعالیتهای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایجاد همکاری های ما با آموزش و پرورش است  تا بتوانیم پیشگیری های لازم را در بین دانش آموزان انجام دهیم. در این راستا ارتباط خوبی انجمن اولیا و مربیان داشتیم و توانستیم نمایشگاه های خوبی را با موضوع پیشگیری از مواد مخدر در مدارس ایجاد کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: همچنین بالغ بر 1 میلیون نفر را تحت پوشش آموزش پیشگیرانه قرار داده ایم .

وی افزود: تولید بسته نرم افزاری در سطح مساجد به نمایش گذاشته شده تا خانواده ها و افرادی که دچار محیط آسیب پذیر هستند بتوانند بتوانند از این بسته ها استفاده کنند و اموزش های لازم را برای پیشگیری از امر مواد مخدر ببینند.

زاهدیان با اشاره به اینکه تولید کلان مواد مخدر در داخل کشور  وجود ندارد اظهار داشت: تولید مواد مخدر بسیار در کشور کم است به صورتی که درصدی از آن در آشپزخانه های خانگی انجام می شود که در صورت شناسایی با آنها برخورد می کنیم. همچنین از مردم تقاضا داریم در صورتی که محل تولید مواد مخدر را شناسایی کردند به ما اطلاع دهند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: مواد دیگری همچون قرص روان‌گردان و محرک از خارج کشور به صورت قاچاق وارد کشور می شود که با تجهیز و همکاری های بیشتر گمرک این کشفیات را افزایش می دهیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *