اقتدار مدیران و مسئولان برخاسته از قانون است

10:06 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۳۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: اقتدار مدیران و مسئولان برخاسته از قانون است و در این مسیر باید از ابزارهای قانونی خود در بهبود امور و کاهش مشکلات استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین منتظری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون اول دادستانی کل کشور با اشاره به اینکه "از سخت ترین کارها همین بحث عدالت است" گفت: یکی از شرایط شرعی و قانونی قاضی این است که عدالت را رعایت کند. 

وی با ذکر روایتی از امام صادق (ع) که فرموده اند" بالاترین حسرت و اندوه آن است که کسانی عدالت را توصیف می کنند ولی در عمل با آن مخالفند"تصریح کرد: وقتی آیات و روایات و مطالب مندرج تحت عنوان عدالت را می بینیم به سختی و حساسیت کار قضاوت پی می بریم. 

دادستان کل کشور افزود:از دستگاه قضایی و مجموعه دیوان عالی و دادستانی کل کشور که عالی ترین مرجع قضایی است انتظار می رود بگونه ای عمل کند که تاثیرگذاری اش روی بدنه و بخش های دیگر مشخص باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به وظایف قانونی دادستانی کل کشور در مقام
نظارت بر دادسراها و احقاق حقوق عمومی،عضویت دادستانی کل در شوراهای مختلف در کشور
را تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: تاثیرگذاری ما زمانی بیشتر است که در راستای انجام وظایف و تکالیف خود کوتاهی نکنیم و احساس خستگی و ملالت به ما دست ندهد.

وی گفت:اقتدار ما برخاسته از قانون است و از این بستر و توانی که قانون در اختیار ما قرار داده باید به خوبی استفاده کنیم.

دادستان کل کشور تاکید کرد: وقتی ابزارهای قانونی در اختیار مدیران و مسئولان است باید از آن استفاده کنند و طبیعی است که در این راه عده ای سنگ اندازی و مانع تراشی کنند ولی این مدیران و مسئولان هستند که باید موانع را بردارند و یا آن را کاهش دهند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در ادامه با تقدیر از زحمات و تلاش های ده ساله حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم در جایگاه معاون اولی دادستانی کل کشور گفت:از زحمات بیش از یک دهه ای جناب آقای مرتضوی مقدم تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم
ایشان در ادامه مسیر خدمت رسانی خود موفق باشند.

دادستان کل کشور سپس حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق را به عنوان معاون اول جدید دادستان کل کشور معرفی کرد و گفت:امبدواریم که حضور ایشان در دادستانی کل نیز موجب کارایی و تاثیرگذاری بیشتر این مجموعه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *