استقبال رئیس اجرائی دولت افغانستان از تشکیل گروه پارلمانی اتحاد ملی "زنان افغانستان"

22:18 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۲۲۲
عبدالله عبدالله با استقبال از تشکیل گروه پارلمانی اتحاد ملی زنان افغانستان گفت که تشکیل این گروه به معنای ایفای نقش مستقیم زنان در ساختار قدرت و مشارکت تاثیرگذار آنان در تحولات سیاسی و ملی این کشور است.
استقبال رئیس اجرائی دولت افغانستان از تشکیل گروه پارلمانی اتحاد ملی به گزارش سرویس بین الملل  دفتر مطبوعاتی عبدالله عبدالله گزارش داد: رئیس اجرائی دولت افغانستان در این دیدار پس از طرح نظرات اعضای گروه پارلمانی اتحاد ملی زنان گفت: فعالیت این گروه علاوه بر پررنگ کردن نقش مستقیم زنان در تصمیم گیری های سیاسی و امنیتی، زنان کشور را در درون پارلمان منسجم‌تر خواهد ساخت.

وی به گروه پارلمانی اتحاد ملی زنان افغانستان وعده داد که با این گروه برای تامین حقوق زنان و نقش فعال آنان در تمامی بخش‌ها، همکاری خواهد کرد.

اعضای گروه پارلمانی اتحاد ملی زنان افغانستان را نمایند‌گان زن استان های مختلف در مجلس نمایندگان تشکیل می دهند و در باره مشارکت سیاسی زنان، تقویت نقش آنان در عرصه‌های مختلف، حمایت از حقوق و دفاع از جایگاه زنان در ساختار دولت فعالیت می کنند.

پیش از سخنان عبدالله، اعضای این گروه گفتند که تلاش خواهند کرد تا به ‌عنوان یک پل ارتباطی میان حکومت وحدت ملی و زنان افغانستان در استان های مختلف به ایفای نقش بپردازند تا از این طریق، حقوق زنان و مشارکت واقعی آنان در ساختار نظام تقویت شود.

گروه پارلمانی اتحاد ملی زنان افغانستان در این دیدار خواستار همکاری و حمایت همه‌جانبه حکومت وحدت ملی شدند.

بر اساس این گزارش در این دیدار وضعیت زنان در استان های مختلف نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *