اجرای کامران رسول زاده به قهرمانان پلاسکو تقدیم می شود/ ترانه سرا از اجتماع اطراف خود تاثیر می پذیرد

14:16 - 07 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۱۱۱
رسول زاده با اشاره به تقدیم اجرای چند روز آینده خود به قهرمانان حادثه پلاسکو از تاثیر پذیری ترانه سرا از اجتماع اطرافش سخن گفت.
کامران رسول زاده خواننده ، آهنگساز وترانه سرا درگفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: در اجرایی که برای روز 8 بهمن دارم، یک اتفاق ویژه را برای قهرمانان آتش نشان حادثه پلاسکو در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: محور اصلی این کنسرت، فاجعه پلاسکو است و با توجه به اینکه محتوای آثار من درحوزه های اجتماعی است، اتفاق خاصی را برای این اجرا در نظر گرفته ایم.

خواننده آلبوم "دستای نامحرم" همچنین تصریح کرد: با درنظر داشتن عاشقانه های اجتماعی متفاوتی که در کارنامه بنده وجود دارد، بخش عمده ای از این عاشقانه ها را به اتفاق تلخ  ساختمان پلاسکو اختصاص می دهیم.

 وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: حتی اگر امکانش وجود داشت، کل قطعه ها و کل فضا را به شکلی در می آوردیم که با حال و هوای این فاجعه و روزهای بعد از آن تناسب داشته باشد اما در حال حاضر یک پرفورمنس ویژه را برای این کنسرت در نظر گرفته ایم و تصور می کنم این حداقل کاری است که می توانیم در راستای قدردانی از آتش نشانانی که چنین کار بزرگی را انجام دادند، برگزار کنیم.

ترانه سرای مجموعه شعر "فکر کنم باران دیشب مرا شسته است، امروز توام" همچنین توضیح داد: یک شاعر یا ترانه سرا متاثر از فضا و اجتماعات اطراف خودش است و ما تلاشمان این است که هم یک انعکاس استعاری از جهان اطرافمان باشیم وهم به عنوان یک انعکاس روشنگرانه فعالیت کنیم چرا که یک شاعر تنها یک آیینه ساده نیست بلکه یک آیینه جادویی با استعاره هایی است که عمق، معنا و ریشه اتفاق ها را در بستر اندیشه بیان می کند.

وی همچنین یادآور شد: حادثه ساختمان پلاسکو باعث شد که شخصا بسیار غمگین شوم و به خاطر این اتفاق حتی تمرین کنسرت هایم نیز مانند همیشه نبود.

وی تصریح کرد: اگر شرایط چنین امکانی را می داد، کنسرت را برگزار نمی کردم اما با توجه به اینکه بلیت فروشی این اجرا قبل از حادثه پلاسکو انجام شده بود، امکان برگزار نکردن این برنامه وجود نداشت.

رسول زاده اظهار کرد: بنده درباره حادثه پلاسکو یک شعر کوتاه نیز نوشته بودم که در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت. با این سرآغاز که:" نه، تو زیر آوار نمانده ای، نگاه کن! از وقتی نفس نمی کشی، تمام شهر زیر آوار است".

این آهنگساز همچنین یادآور شد: اصولا جنس کارهای من عاشقانه های اجتماعی و عاشقانه هایی است که با جهان اطراف درگیر است و همیشه سعی کرده ام در این زمینه به موقعیت جغرافیایی همین شهر توجه داشته باشم و این موضوع جزو محورهای کنسرت هایم باشد.

وی خاطرنشان کرد: با احترام به روح عزیزان آتش نشان که درحادثه پلاسکو قهرمانی خود را به تصویر کشیدند، محور اجرای بهمن ماه من خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *