رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حمله تند «بشار الجعفری» به سخنان نماینده گروه‌های مسلح در «آستانه»/ پیش‌نویس گفتگوهای «آستانه» منتشر شد

14:49 - 04 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۰۴۴
گفتگو های صلح سوریه بین نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های مسلح و با نظارت ایران، روسیه، و ترکیه امروز دوشنبه در «آستانه» قزاقستان آغاز شد .
 «آستانه»به گزارش گروه بین‌الملل ، وب‌سایت «میدل‌ایست‌ای» در  گزارشی ضمن اشاره به آغاز گفتگوهای «آستانه» نوشت که نمایندگان گروه‌های مسلح حاضر در این گفتگوها اعلام کرده‌اند این گفتگوها غیرمستقیم خواهد بود و صرفا درباره مسئله آتش‌بس بحث خواهند کرد.

براساس این گزارش همه نمایندگان طرفهای مختلف در مراسم افتتاحیه حضور داشتند، اما نمایندگان گروه‌های مسلح در گفتگو با «رویترز» اعلام  کرده‌اند که از گفتگوی رودرو با طرفهای دیگر خودداری می‌کنند.

«میدل ایست‌آی» می‌نویسد که نمایندگان دولت سوریه همه گروه‌های مسلح حاضر در این گفتگوها را تروریستهایی می‌داند که کشورهای خارجی حامی اصلی آنها هستند، با این حال با این هدف در گفتگوها شرکت کرده‌اند که گروه‌های مسلح سلاحهای خود را تحویل دهند و به توافق‌نامه آتش‌بس پایبند بمانند.

منابع خبری گزارش دادند که در پیش‌نویس بیانیه‌ای مشترکی که ایران، روسیه، و ترکیه درباره گفتگوهای «آستانه » آماده کرده‌اند هر سه کشور  بر عزم خود برای مبارزه با گروههای تروریستی مانند «داعش» و «جبهه النصره» تأکید کرده‌اند.

این بیانیه همچنین با بیان اینکه گروه‌های تروریستی را از مسلحینی که در گفتگوها شرکت کرده و توافق آتش‌بس را پذیرفته‌اند تفکیک کرد می‌افزاید که باید گفتگوهای صلح سوریه ادامه یابد و ایران، روسیه، و ترکیه سازوکاری سه‌جانبه برای نظارت بر آتش‌بس ایجاد کنند.

بنا به گزارش «آسوشیتدپرس» نماینده هیئت نمایندگی دولت سوریه سخنان نماینده گروه‌‌های مسلح در آستانه را محکوم کرد و آن را گستاخانه و تحریک آمیز خواند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *