زوج رزمی کار به شبکه دو می آیند/ عشق به کلاس های درس در گذر از جاده های صعب العبور

12:26 - 04 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۹۶۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سهیل سلیمانی تهیه کننده برنامه صبحگاهی شبکه دو مهمانان برنامه فردا را معرفی و اظهار داشت: حمیدرضا قلی پور و مهروز ساعی زوج ورزشی در برنامه فردا حضور خواهند داشت. قلی پور قهرمان ووشو و ساعی خواهر هادی ساعی و قهرمان سابق تکواندوی بانوان است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، عبداله روا مجری در برنامه امروز "باصبح" ضمن پاسداشت مقام ایثارگران گفت: دنیا فراز و نشیب های فراوانی دارد، روا در ادامه از شخصیت بزرگ آقا در سریال شهرزاد نقل قول کرد و ادامه داد: بعضی وقت ها در دنیا اصل بر نشدن و نرسیدن است، اگر به نتیجه دلخواه رسیدی باید تعجب کنی. وقتی آسمان دوباره الماس اخترهای خود را از دست می دهد به معنای فرصت دیگری برای ماست، یعنی که دیروز هر چه بود، گذشت، باید روی خاتم انگشتر روزگارمان همین جمله باشد. سپس با نقل کلامی از حضرت علی «ع» تاکید کرد که اگر ناراحت نباشید غم گذراست. او با ذکر ادامه روند تلاش آتش نشانان و نگرانی مردم گفت: آتش نشانان بزرگترین جلوه ایثار را در حد اعلای خود نشان دادند و ما به خاطر هم وطن بودن با این دلاوران افتخار می کنیم. او از بینندگان درخواست کرد برای آنها دعا کنند.

دلتنگی بعد از سی سال تدریس

مرتضی اصغری متولد سال 1343 معلم نمونه اهری مهمان امروز برنامه «باصبح» بود، در خصوص اهمیت زبان معیار در تحصیل توضیحاتی را ارائه کرد. اصغری که آذر امسال بازنشسته شده است دلتنگی و علاقه خود به تدریس را بعد از 30 سال فعالیت در این زمینه بازگو کرد. او به واسطه تحصیل در دانشگاه تربیت معلم و همزمان در حوزه علمیه در تدریس مقطع ابتدایی و قرآن فعالیت داشته است.
 
فراهم کردن امکانات تحصیل برای دانش آموز بیمار

اصغری ماجرای یکی از دانش آموزانش به نام علی اصغرزاده را روایت کرد که بر اثر بیماری رماتیسم مفصلی خانه نشین می شود و حتی قدرت نوشتن را هم از دست می دهد، به طوری که برای حضور در مدرسه هم دچار مشکل می شود بنابر این تصمیم می گیرد تا در منزل به او آموزش دهد، سختی رفت و آمد به روستاها دغدغه مندی او برای آموزش دانش آموزانی که از توانایی کمی برای تحصیل برخوردار بودند را کم رنگ نکرد، اصغری با بازگو کردن آینده موفق شاگردانش ابراز رضایت و خوشحالی کرد.

خانه نشینی فرزند انگیزه ادامه راه

معلم نمونه اهری بیان کرد: معلمی عشق است، پسر 22 ساله من به علت ضربه مغزی از تحصیل ناکام ماند و خانه نشین شد، همین اتفاق انگیزه ای شد تا به دانش آموزانی که توان تحصیل ندارند کمک کنم. فرزند هم وسیله امتحان الهی است، «هر که در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند».

اصغری خاطر نشان کرد: اگر قرار بود معلم نباشم نویسنده می شدم. همیشه از خداوند سلامتی می خواهم و در تمام زتدگی در پی تعلیم و تربیت بوده و هستم؛ با اینکه باز نشسته شده ام اما عاشق کلاس درسم علی الخصوص به دنبال کسانی بروم که بنا به دلایل مختلف امکان حضور در کلاس های درس را ندارند. امیدوارم از فردا صبح که بیدار می شوم در کارهایم موفق باشم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *