سامانه دفاعی «تاد» باید هر چه سریعتر در کره‌جنوبی مستقر شود

9:18 - 04 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۸۰۹
رئیس‌جمهور موقت کره‌جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که به علت افزایش تهدیدهای موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی و همچنین خصومت روزافزون دولت چین، باید هرچه سریعتر سامانه دفاعی ضد موشکی آمریکا در خاک کره جنوبی مستقر شود.
کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل ، «هوانگ کیو آن» روز دوشنبه اعلام کرد که سیستم دفاعی ضد موشکی آمریکا هر چه سریعتر باید در خاک کره جنوبی مستقر شود.

پایگاه شبکه خبری «ام‌تی‌وی» گزارش داد که «هوانگ کیو آن» اخیرا در سخنانی اظهار کرده که به علت افزایش  تهدید حمله موشکهای هسته‌ای کره شمالی و همچنین خصومت روزافزون دولت چین، سیستم دفاعی ضد موشکی آمریکایی موسوم به «تاد» هرچه سریعتر باید در خاک کره جنوبی مستقر شود.

وی در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه هم‌اکنون زمان مناسبی برای گفتگو درباره توقف برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی نیست افزود: طی سالهای گذشته کره شمالی توانمندیهای هسته‌ای خود را به شدت گسترش داده و فن‌آوری خود را تا حدی توسعه داده که می‌تواند سلاح هسته‌ای تولید کند.

دولت کره جنوبی و همچنین آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بودند که هدف از استقرار سامانه موشکی «تاد» در کره جنوبی مقابله با توانمدیهای موشکی و هسته‌ای کره شمالی است.

دولت چین اما استدلال می کند استقرار این سامانه دفاعی در کره جنوبی موجب می‌شود که رادار قدرتمند آن تهدیدی برای قلمرو کشور چین است و به همین علت پیش از این از مقامات کره جنوبی خواسته بود که استقرار این سامانه را به تاخیر بیاندازند یا کلا لغو کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *