رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه اندازی 510 تعاونی دانش بنیان

23:57 - 03 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۷۶۱
معاون تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت که در سه سال گذشته 510 تعاونی دانش بنیان با هدف هم افزایی وبهره گیری از تحقیقات و یافته های محققان در این حوزه راه اندازی شده است .
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایرنا؛ سید حمید کلانتری شامگاه یکشنبه در بازدید از بزرگ ترین گلخانه کشت بدون خاک ( هیدروپونیک) کشوردر آمل افزود : تاکنون 150 تعاونی دانش بنیان به تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده و بقیه هم در مراحل استاندارد سازی برای اخذ تائیدیه از این معاونت هستند.

وی رویکرد ایجاد شرکت‌های دانش بنیان را تجاری سازی ایده‌ها به منظور تبدیل نوآوری‌ها به فناوری دانست و گفت : این شرکت‌ها نه تنها حلقه واسط بین ایده و فناوری هستند ، بلکه گاهی اوقات خودشان هم با تولید ایده ، آن را به فناوری تبدیل می کنند.

معاون وزیر تعاون از مدیر بزرگ ترین گلخانه هیدروپونیک کشور به عنوان یکی از پیشگامان و فعالان در علمی کردن فرایند تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی و دارویی در کشور نام برد و افزود : امروز فعالیت این شرکت را می توان در سطح کلان به عنوان یک تعاونی فعال و پویا ارزیابی کرد.

وی با اظهار این که موفقیت در تولید و صادرات و نیز حضور در بازارهای بین المللی تنها از طریق حرکت مسیر رو به رشد کشورهای موفق میسر است ، افزود : خوشبختانه در دولت یازدهم توجه خوبی به این بخش ها شده و بخشی از تعاونی های راکد در کشور به صورت نیمه فعال در آمده و بسیاری هم اکنون فعالیت های جدی خود را از سر گرفتند.

 گلخانه های پیشرفته لازمه حضور در بازارهای جهانی 

مدیرعامل گلخانه هیدروپونیک آمل هم گفت : برای حضور در بازارهای جهانی ناگزیر به احداث واحدهای جدید گلخانه ای با تجهیزات نوین و به روز هستیم و با واحدهای گلخانه ای سنتی نمی توانیم در بازارهای صادراتی دنیا رقابت کنیم.

خلیل قلی زاده ظرفیت تولیدی گیاهان زینتی و دارویی در کشور و مازندران را عالی توصیف کرد و افزود : تولیدات گلخانه ای کشور باید صادرات محور باشد و برای حضور دائمی و موثر در بازارهای جهانی هم گلخانه باید در تمامی ایام سال تولید داشته باشند. 

وی ادامه داد : برای تحقق این اهداف ، مسئولان هم باید هرچه زودتر با اتخاذ راهکارهای اصولی برای تبدیل واحدهای تولیدی گلخانه ای سنتی کشور به واحدهای پیشرفته ، به گلخانه داران کمک کنند تا صادرات به معنای واقعی شکل بگیرد. 

قلی زاده ، صادرات محور بودن را یکی از راهبردهای شرکتش برشمرد و گفت : با اتخاذ چنین راهبردی که لازمه اش نوین سازی گلخانه هاست، می توانیم بازار روسیه و منطقه را به خوبی تامین کنیم. 

مدیرعامل شرکت رویش طبرستان ، تولیدات سالانه این گلخانه را پرورش بیش از 6 و نیم میلیون شاخه گل بریده اعلام کرد و گفت که سال گذشته بیش از 500 هزار شاخه گل آنتوریوم به کشورهای کویت ، عربستان و عراق و 2 و نیم میلیون شاخه گل رز به روسیه صادر کرد. 

قلی زاده افزود که گلخانه اش در ابتدا از فناوری کشورهایی نظیر هلند و روسیه بهره گرفت و هم اکنون نیز مطابق استانداردهای بین المللی و بالاتر از استاندارد تولید در واحد سطح در داخل کشور تولید می کند.

معاون وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی روز یکشنبه به منظور بازدید از چند طرح بزرگ تعاونی به مازندران سفر کرد.

وی صبح امروز از واحدهای تعاونی در شهرستان جویبار و قائمشهر بازدید کرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *