استفاده از توان ریش‌سفیدان ظرفیتی بزرگ برای حل اختلافات طایفه‌ای

16:07 - 03 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۶۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام موحدی راد بر استفاده از توان بزرگان و ریش‌سفیدان به عنوان ظرفیتی بزرگ برای حل اختلافات طایفه‌ای تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد  در زمینه دیدار خود با ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف اهل سنت سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: مردمان این استان، مردمانی فهیم، صبور، قانع و لایق خدمات هستند و بنده نیز برای برای جهاد و خدمت شبانه روزی به این استان آمده‌ام.

وی افزود: مهم‌ترین چیز در مقوله خدمت، توجه به انسانیت است و ما در بحث قضاوت و تصمیم گیری کاری به جناح و مذهب نداریم زیرا قاضی باید مجتهد باشد و اگر مجتهد نیست با اجازه رهبری اذن پیدا می‌کند تا در امور مردم قضاوت کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ادامه داد: امروز دوران خشنونت و جاهلیت تمام شده و وقتی کسی با سلاح اقدام به قتل افراد بی‌گناه می‌کند با توجه به فضای رسانه ای عصر امروز، خبر آن در ابعاد مختلف منتشر و  این خود بر ایجاد ناامنی می‌افزاید.

وی با تاکید بر اینکه اقداماتی نظیر درگیری‌های طایفه‌ای موجب از بین رفتن سرمایه و فرار سرمایه‌گذار از استان خواهد شد، گفت: امروز باید از توان و ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان طوایف نهایت استفاده را داشته باشیم و پرونده‌ها را با استفاده از حضور این افراد تاثیرگذار حل و فصل کنیم.

تلاش برای ایجاد صلح بین دو طایفه گمشادزهی و شهنوازی

موحدی راد تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا اختلاف طولانی بین دو طایفه گمشادزهی و شهنوازی را با استفاده از حضور بزرگان و ریش سفیدان، همکارنمان در سپاه و نقش موثر و اثر گذار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مسجد مکی زاهدان حل و به سازش منتهی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه وحدت بین اقوام نیز گفت: ایشان تاکید فراوانی به موضوع وحدت بین شیعه و سنی و تقویت حس برادری و برابری در بین مسلمانان دارند بنابراین اگر خلاف منویات رهبری معظم نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل و یا بر اساس هوای نفس تصمیم گیری کنیم این اقدامات خلاف قانون و خلاف شرع خواهد بود.

موحدی‌راد یادآور شد: در بحث حل مشکلات سیستان و بلوچستان خود را یک زاهدانی، یک سیستانی و یک بلوچستان می‌دانم این یعنی در اتخاذ تصمیماتم قومیت افراد هیچ فرقی برایم نخواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *