آمادگی شیراز برای پذیرش گردشگران قزاقستانی در حوزه سلامت

14:30 - 03 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۶۳۱
مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فارس قزاقستان گفت:این امادگی را داریم که به عنوان قطب پزشکی از گردشگران سلامت قزاقستانی پذیرایی کنیم.
آمادگی شیراز برای پذیرش گردشگران قزاقستانی در حوزه سلامتبه گزارش گروه جامعه ،محمدکاظم بهادری‌پور گفت: استان فارس و به‌ویژه شهر شیراز از ظرفیت‌های پزشکی مناسبی نیز برخوردار بوده و به‌عنوان یکی از قطب‌های پزشکی کشور از گذشته‌های دور پذیرای گردشگرانی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده است که باهدف درمان راهی این استان می‌شوند.

وی اضافه کرد: توانمندی‌های شهر شیراز درزمینهٔ چشم‌پزشکی، درمان بیماری‌های کلیوی و کبدی، جراحی‌های زیبایی، قلب و عروق و... با دارا بودن بیمارستان‌های مجهز به امکانات ویژه برای پذیرش گردشگران سلامت این شهر را به‌عنوان یکی از قطب‌های پزشکی کشور مقصدی مناسب برای گردشکران کرده که می‌تواند پذیرای گردشگران درمانی از سایرکشورهاباشد که نشست امروز جهت ایجاد تبادلات دوسویه در این زمینه با کشور قزاقستان برنامه‌ریزی‌شده است.

عیسی گولوا ایگل معاون مدیر انجمن گردشگری قزاقستان (KTA) نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی فارس به جهت برنامه‌ریزی و پذیرایی مناسب از این هیأت گفت: ما خوشحالیم که در شیرازیم. ایران یک معجزه است و تخت جمشید و جاذبه‌های دیگر شیراز شگفت‌آور بود. وی بیان داشت گردشگران قزاق به هتل‌های خیلی خوب اهمیت می‌دهند و شیراز به لحاظ امکانات و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جز مقاصد اصلی ما خواهد بود.

فرهادی رئیس اتحادیه میهمان‌پذیران استان فارس نیز در این جلسه به ظرفیت‌های اقامتی استان و ازجمله میهمان‌پذیرها اشاره کرد و گفت: این واحدها باکیفیت و قیمت مناسب آمادگی پذیرایی از گردشگران قزاق را دارد.

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست که با حضور تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فعال در این حوزه تشکیل شد، فعالان گردشگران شیراز با تور اپراتورهای کشور قزاقستان گفتگو نموده و پیش‌زمینه‌های تبادل دوسویه گردشگران ایران و قزاق موردبررسی قرار گرفت.

مدیر شرکت امری، مدیر شرکت اصیل تراول، مدیر شرکت گردشگری گلوبوتور، مدیر شرکت مامارا تراول، رئیس شعبه سردبیران استان پاولاداروعضو انجمن علمی آکادمی بین‌المللی رادیو و تلویزیون اوراسیا (مسکو)، سردبیر خبرگزاری INFOZAKON.COM و معاون سردبیر روزنامه انسان و قانون و سردبیر پورتال خبری BAG.KZ اعضای هیات جمهوری قزاقستان بودند که در سفر دوروزه خود از جاذبه‌های گردشگری و امکانات پزشکی بین‌المللی شیراز (بیمارستان اردیبهشت) بازدید کردند. این هیات روز جمعه 2 بهمن 95 شیراز را به‌قصد آلماتی ترک کردند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *