رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرز خسروی سال آینده به روی زائران اربعین حسینی گشوده می شود

3:50 - 04 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۶۲۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار کرمانشاه از قطعی شدن تصمیم دولت برای عبور زائران اربعین حسینی در سال آینده از مرز خسروی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در این منطقه خبر داد.
اسدالله رازانیبه گزارش گروه سیاسی ، اسدالله رازانی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه در اتاق بازرگانی افزود: تصمیم قطعی دولت این است که عبور زائران از مرز خسروی در سال آینده انجام شود لذا امروز در اولین جلسه ستاد اربعین درمورد افزایش گیت های داخل پایانه از 24 به 50 گیت تصمیم گیری شد.

وی افزود: لازم است تا در مرز خسروی پایانه و سرویس های بهداشتی و نیز محوطه پارکینگ به ظرفیت 30 هزار دستگاه خودرو احداث شود و جاده مرز خسروی نیز به روکش نیاز دارد.

به گفته رازانی، وزیر کشور پیگیر موضوع تامین امنیت در داخل خاک عراق است.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: همزمان قصد داریم تا مرز سومار را نیز آماده کنیم و برای این مرز به تاسیسات و امکانات بیشتری نیاز داریم.

به گفته رازانی، با آماده شدن هر 2 مرز خسروی و سومار بخش بزرگی از تردد زوار از مرز کرمانشاه خواهد بود.

** استان کرمانشاه باید پیشرو در امر تسهیل گری سرمایه گذاری باشد

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: امروز در تمام دنیا دوره اداره کردن اقتصاد به صورت دولتی سپری شده و امور مردم به دست خودشان انجام می شود.

رازانی تاکید کرد: اگر دولت ها به امور حاکمیتی، برنامه ریزی، سیاست گذاری و جهت دهی بپردازند موفق تر هستند و این روند قابل تداوم خواهد بود.

وی در ادامه گفت: لازم است تا در رفتارمان به گونه ای حرکت کنیم که دولت به سمت وظایف اصلی خودش برگردد چرا که با وجود همه تلاش ها در سال های گذشته بدون منطق مجوز بسیاری از امور در اختیار بخش دولتی بوده و دولت نیز همواره با مسائل محتاطانه برخورد کرده است.

رازانی بیان داشت که با توجه به این شرایط فضای کسب و کار مفید نیست لذا کسانی که می خواهند در منطقه ای مانند کرمانشاه سرمایه خودشان را به خطر بیندازند و وارد چرخه تولید بکنند، زیاد نیستند.

وی افزود: بروکراسی خیلی پیچیده و توان فرسایی که در کشور و استان ما وجود دارد در حقیقت سرمایه ستیز و سرمایه گریز است.

وی بیان داشت که به عنوان یک هدف متعالی برای استان کرمانشاه باید تلاش کنیم تا نسبت به استان های دیگر وضعیت بروکراسی اداری مان را بهتر کنیم و ادعا بکنیم که ما تسهیل گریم به گونه ای که در اعطای مجوزها و کار استعلام ها به نفع سرمایه گذاری سرعت عمل داشته باشیم.

** مردم استان کرمانشاه در خصوص واگذاری پالایشگاه نگران نباشند


استاندار کرمانشاه در این جلسه همچنین به موضوع واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در ابتدای امر واگذاری، خود ما هم در استانداری اصلا مطلع نبودیم که بعد توانستیم اطلاعات واگذاری را به دست بیاوریم.

رازانی ادامه داد: در مجموع سیاست دولت این است که پالایشگاه به طور کامل واگذار نشود به گونه ای که فقط 57 درصد پالایشگاه واگذار شده و 40 درصد همچنان به صورت سهام عدالت در اختیار دولت باقی خواهد ماند ضمن اینکه 2 عضو هیات مدیره جدید متعلق به نماینده های دولت خواهند بود.

وی در خصوص روند واگذاری توضیح داد: این پالایشگاه 2 بار در فرابورس با قیمت پایه یک هزار و 790 میلیارد ریال ارایه شده که چون به فروش نرفت سازمان خصوصی سازی از طریق مزایده اقدام به واگذاری کرد که از بین 2 متقاضی مزایده در نهایت در 20 دی ماه پیشنهاد خرید 2 هزار و 100 میلیارد ریالی برنده این مزایده می شود.

وی در خصوص مزیت های پالایشگاه کرمانشاه بیان داشت: این پالایشگاه 25 هزار بشکه نفت سهمیه روزانه دارد ضمن اینکه مواد خام را با تخفیف پنج درصدی دریافت می کند و همچنین قرارداد 20 ساله فروش مواد پتروشیمی دارد.

استاندار کرمانشاه از مردم خواست تا از این موضوع استقبال کنند و تاکید کرد که ضمانت های کافی از خریدار بخصوص در موضوع حفظ نیروی کار پالایشگاه گرفته شده است.

رازانی در پایان خواستار ایجاد ساخت و ساز در شهر کرمانشاه و گفت: ما باید به سمت مدرن شدن پیش برویم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *