پرداخت بی‌حساب و کتاب تسهیلات توسط بانک‌ها فساد آور است

5:00 - 04 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۴۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بدری گفت: برخی بانک‌ها برای سرمایه گذاری تسهیلات بی‌حساب و کتاب پرداخت می‌کنند که چشم پوشی از این امر، فساد را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان که با حضور علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد ضمن اشاره به وضعیت مطلوب امنیت استان لرستان گفت: این امنیت حاصل تلاش همه دستگاه‌هایی است که در امر پیشگیری از وقوع جرم دخالت داشته‌اند.

وی گفت: امروز حوزه پیشگیری از وقوع جرم در هر دستگاه اداری، فرهنگی، سیاسی، نظامی و انتظامی باید مانند دیده‌بان باشد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تاکید کرد: نباید اینگونه باشد که  هر دستگاه دولتی یک آمار مثبت از خود ارائه دهد و خیالمان راحت باشد که همه چیز خوب پیش می رود. برخی مسایل را باید به صورت میدانی و از مردم جویا شد.

بدری با اشاره به اینکه از گزارش‌های میدانی برخی خبرنگاران در حوزه تخریب جنگل ها و رودخانه ها بیشترین بهره را برده‌ایم و برای رفع این جرایم اقدام کرده ایم، گفت: یک مدیر موفق و دلسوز که مسئولیت قبول می‌کند هدف اولش باید این باشد که از منافع ملی دفاع کند نه از پست خود. قطعا" همگی ما نسبت به خون شهدای گرانقدر مدیون هستیم و روزی باید جوابگوی انتظارات مردم شهید پرور باشیم.

بدری با تاکید بر اینکه سواحل دریاها در مناطق شمال کشور را به همین شکل از دست دادیم، افزود: این حادثه در یک روز اتفاق نیفتاده بلکه این موضوع سال‌های سال ادامه داشته است. اکنون هم این موضوع به شهر الشتر رسیده است و باید پرسید دستگاه‌های ذی ربط چرا از وقوع این امر پیشگیری نکرده اند.

وی گفت:به مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان تاکید کرده‌ایم که باید مالکیت دولت را در اراضی تثبیت کرده و جنگل کاری و حصار کشی انجام شود تا محدوده ملک دولت مشخص شود. 

این مقام قضایی اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت هدفمند دولتی می‌تواند بطور نظام‌مند و قانون‌محور منافع ملی مردم را محافظت کند. قطعا"خود مردم از قوانین استقبال می‌کنند وبهترین پشتیبانان دولت در احقاق حقوق به حق فردی و اجتماعی هستند.

بدری در ادامه مسئله بافت ناکارآمد شهری مرکز استان لرستان مانند مناطق اسدآبادی و گل سفید اشاره کرد و گفت: در کشورهای غربی و اروپایی ساختمان سازی شهری تا ۴۰۰ سال دوام دارد و این در حالی است که مسکن مهر در ایران تا ۴۰ سال ممکن است دوام داشته باشد و بعد از ۴۰ سال یک بافت ناکارآمد باقی می ماند.

وی افزود: کشوری که همه مصالح لازم را دارد چرا باید ساخت وساز در آن به گونه ای باشد که چیزی را سرهم بندی کنیم تحت عنوان مسکن مهر که نه امکانات اولیه زندگی مثل بانک، پارک، مدرسه دارد و نه دیگر امکانات دیگر.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد: راه حل این است که طرحی را اجرا کنیم که از ابتدا بافت فرسوده در کشور شکل نگیرد. برای تحقق این امر باید از خودمان هزینه کنیم و مدیریت روزمره و باغفلت در این رابطه موثر واقع نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل صنعت ما با تزریق پول حل نمی‌شود و باید موانع را برداریم، اظهار کرد: الان دولت برای اینکه از رکود خارج شود می‌خواهد بی حساب و کتاب به خودروسازها وام بدهد که اقتصاد رونق بگیرد.

این مقام ارشد قضایی استان لرستان افزود: اگر بانک‌ها این تسهیلات را بدون تضمین و بی‌حساب و کتاب دادند فردا انتظار نداشته باشند دادگستری مطالبات آنها را وصول کند.

بدری با بیان اینکه ۵۰ هزار پرونده مربوط به مطالبات بانکی در دادگستری لرستان وجود دارد، تصریح کرد: برای وصول مطالبات بانکها باید دست کم ۳ شعبه در مرکز استان و یک شعبه در هر شهرستان را تعطیل کرده و فقط به بررسی مطالبات بانکی اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه برای دریافت وام ازدواج مردم در نوبت می‌مانند و بانک‌ها انواع تضمین‌ها و ضمانت‌ها را برای پرداخت این وام از مردم  طلب می‌کنند اما برای سرمایه‌گذاری تسهیلات بدون حساب و کتاب پرداخت می‌شود، اظهار کرد: اگر از این مسائل چشم پوشی شود به دنبال آن فساد خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *