رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گفت‌وگوی دوجانبه هیأت‌های ایران و ترکیه در آستانه

17:20 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۲۷۱
دسته بندی: سیاست
هیأت‌های ایران و ترکیه به ریاست معاونان وزرای خارجه دو کشور امروز (شنبه) در پایتخت قزاقستان درباره تحولات سوریه و نشست پیش رو در آستانه به گفت‌وگو نشستند.
آستانه
به گزارش گروه سیاسی ، نشست دوجانبه هیأت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در آستانه قزاقستان و به ریاست حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران و معاون وزیر خارجه ترکیه آغاز شد.

جابری‌انصاری که برای شرکت در نشست آستانه درباره سوریه امروز وارد آستانه قزاقستان شد، پیش از این نیز در نشست دوجانبه با هیأت روس به ریاست «سرگئی لاونتیف» نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه حضور یافت.

قرار است، هیات‌های سه کشور هم در نشستی مشترک درباره دستور‌کار اجلاس آستانه رایزنی کنند‌.

نشست آستانه به میزبانی دولت قزاقستان و با نظارت ایران، روسیه و ترکیه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 4 و پنجم بهم ماه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود، سوریه و نمایندگان برخی گروه‌های معارض سوری نیز در این نشست حضور خواهند یافت، همچنین استفان دی‌میستورا به نمایندگی از سازمان ملل و احتمالا آمریکا نیز در این نشست حضور می‌یابند.

این نشست اهدافی چون تثبیت آتش‌بس، رویارویی موثر با تروریسم و انجام گفت‌وگوهای سوری - سوری بین دولت و معارضه سوریه برای فراهم کردن مقدمات وصول به یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه را در دستورکار خود دارد.

حسین جابری‌انصاری امروز در بدو ورود به آستانه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل در نشست سوریه حضور خواهد یافت و افزود: هیچ بازیگر خارجی حق تصمیم‌گیری برای ملت سوریه را ندارد و تلاش می‌کنیم به حل سیاسی بحران و گفت‌وگوی جدی بین طرف‌های سوری کمک کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *