وظیفه دادستان تضمین اجرای صحیح حقوق عامه است

22:20 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۱۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شریفی گفت: هر کجا قانون رعایت نشود، حقی ضایع می‌شود و جلوگیری از رفتارهای مغایر قانون و برخورد با قانون‌شکنان به نوعی احیاء حقوقی است که طبق قانون اساسی برعهده دستگاه قضایی است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، نشست مشترک دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان ایلام با حضور حشمت الله شریفی دادستان عمومی وانقلاب مرکز این استان، سردار یاری فرماندهی نیروی انتظامی استان و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه استان ایلام برگزار شد.

شریفی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان ایلام با اشاره به حجم کار دادستان‌ها و وظایفی که قانون برعهده آنان قرار داده از جمله حفظ حقوق عمومی و اقامه دعوی در امور مربوط به آن بیان کرد: رعایت حقوق عامه امری است که اجرای آن بر عهده همگان بویژه دست اندرکاران و مسئولین است اما دادستان به لحاظ نوع تکلیفی که برعهده دارد وظیفه اش اجرای صحیح این حقوق است.

وی گفت: مطمئنا هر کجا قانون رعایت نشود، حقی ضایع می‌شود و جلوگیری از رفتارهای مغایر قانون و برخورد با قانون‌شکنان به نوعی احیاء حقوقی است که طبق قانون اساسی برعهده دستگاه قضایی است.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان ایلام ادامه داد: از سویی اگر چه دادستان در راستای ایفاء وظایفش اختیار دارد اما اعمال این اختیارات توام با مسئولیت بوده است. لذا هرجا به دستور دادستان کسی توسط ضابطین اعم از انتظامی و امنیتی و غیره جلب و دستگیر و بازداشت می‌شود باید با رعایت کامل حقوق شهروندی باشد.

این مقام قضایی با اشاره به اهمیت امر آموزش ضابطین دادگستری ادامه داد: آموزش ضابطین عام و خاص دادگستری که امری قانونی است در جهت رعایت حفظ حقوق شهروندی و اجرای صحیح دستورات قضایی است که بحمدالله معاونت منابع انسانی دادگستری و فرماندهی انتظامی تاکنون امر آموزش را به خوبی و طبق برنامه انجام داده است و باید مستمرا ادامه داشته باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *