عراقی ها در تالار هنر بخش تئاتر ملل را افتتاح می کنند

15:30 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۱۵۹
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دومین روز برگزاری خود میزبان ۱۰ نمایش در بخش صحنه‌ای است.

به گزارش گروه فرهنگی ، در دومین روز جشنواره تئاتر فجر که همزمان با روز شنبه دوم بهمن ماه است، « قاقمان » نوشته حامد مکملی و کار مرتضی نجفی در تالار «چهارسو» تئاتر شهر اجرا می‌شود. این نمایش به‌عنوان کاری از شهر قزوین ، در دو نوبت 18:30 و 20:30 دقیقه به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مهتاب، مهسا، امید، سیما و امیر، دوستانی که درمانده از شهری که بیماری ناشناخته‌ای در آن فراگیر شده می‌گریزند و به خانه باغی فراموش شده می‌روند.

حامد مکملی، آزاده کرم‌بخش، نسرین عجمی، پیام نوروزی، لیلا شاقلانی، امیر امیدی‌راد، نکیسا ناپلئونی بازیگرانی هستند که در این اثر 65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل نمایش می توان به مصطفی خلیلی (دستیار کارگردان)، مرتضی نجفی(طراح صحنه و لباس)، امیر امیدی‌راد(طراح و مجری نور)، مهدی درویشان‌پور(طراح پوستر)، مینا جلیلوند(مدیر صحنه)، علیرضا محرابی(آهنگ ساز)، فرهادصفری(عکاس)، میثم آقاجانزاده(ساخت تیزر)، کتایون نوروزی(روابط عمومی) اشاره کرد.

تالار «سایه» در دومین روز جشنواره شاهد اجرای نمایش «جزیره » نوشته داریوش علیزاده و و کار سعید دشتی است. این نمایش که از کرج در جشنواره حضور دارد، در دو نوبت 17 و 19 به صحنه می‌رود.در خلاصه داستان این اثر آمده است: اعضای خانواده در حال آماده‌شدن برای مراسم خواستگاری شیرین هستند، چند ساعت مانده به آمدن خواستگار، النگوی یادگاری مادر که تمام دارایی خانواده برای گذران مراسم است، گم می‌شود و ... . صحرا اسدالهی، داریوش علیزاده، علیرضا مهران، نازنین کریمی، داوود ونداده، محمد صادق ملک بازیگرانی هستند که در این اثر 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل نمایش می توان به نوید احمدزاده، آریا داراب‌پور، امیر دشتی (گروه کارگردانی)، سمانه احمدی‌مطلق (طراح لباس)، علی مولایی (طراح پوستر و بروشور)، مسعود سقلاطون‌نیا، ایمان پیرهادی(ساخت و اجرای دکور)، محمد ثابت‌قدم (آهنگساز) و شمیس پورشاه‌رضایی (برنامه ریز) اشاره کرد.

اما تالار «قشقایی» میزبان نمایش «پنجگانه خون ،خور ،ملمداس» نوشته و کار علیرضا داوری است. این نمایش که کاری از بندر عباس است، در دو سانس 17:30 و 19:30 به صحنه می‌رود.در خلاصه داستان این اثر آمده است: «پنجگانه خون ،خور ،ملمداس» به ماجرای اسطوره ملمداس یکی از اساطیر و افسانه‌های پرصلابت دریا و خشکی جنوب ایران، می‌پردازد و ... . عارف رمضانی، رضا جعفری، فرناز عسکری، معصومه جعفری، نسرین جعفری بازیگرانی هستند که در این اثر 50 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به سمیه دهقانی (طراح لباس)، حسین رمضان‌نیا (طراح نور)، علیرضا داوری (طراح پوستر و بروشور)، مریم سالاری‌نسب، سیما پورسالاری (طراحان گریم)، رضا آزاددریایی (طراح حرکت)، سیما دهقانی (منشی صحنه)، نگین حیدری‌هنگامی، مصطفی عمرانی، شهرام ولی‌پورعرب، جمیله غریبی، مارال تقی‌نژاد (موسیقی) و مجید جمشیدی(عکاس) اشاره کرد.

«خاطرات هنرپیشه نقش دوم» نوشته بهرام بیضایی و کار افشین زمانی اثری است که در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. این نمایش در یک نوبت و راس ساعت 20:30 اجرا می‌شود.در خلاصه داستان این اثر آمده است: موهبت و ذولفقار برای پیدا کردن کار و درآمد به تهران می‌آیند و ... .محمدرضا خادمی، پانته‌آ مرزبانیان، سهیل ساعی، مریم گلدوز‌توکلی، امیر ستوده، مهدی بزرگ‌زاده، محمد ابوحمزه، مهدیس توکلی، وحید کلیایی، نریمان عابدی، بیاینا محمودی، مرتضی افتخاری، مهدی سربیایی، نیلوفر مصطفایی، افشین زمانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای نقش آفرینی می کنند.

از دیگر عوامل این اثر می توان به مهسا توکلی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، افشین زمانی (طراح صحنه و لباس)، مهدیس توکلی (طراح پوستر و بروشور)، بهزاد بختیاری (آهنگساز) و شایان فرجندی (عکاس) اشاره کرد.

در تالار هنر نیز نمایش «سلفه »به نویسندگی عامر ابوالهیل و احمد سعدون و کارگردانی امر ابوالهیل از عراق در دو نوبت 17 و 19 به روی صحنه می رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سلفه » بیانگر کشمکش‌های درونی و آشفتگی‌هایی است که تحت تاثیر جنگ در انسانها بوجود می‌آید. جنگ اهداف و افکار انسان‌ها را نابود می‌کند. در نمایش «سلفه» انسانها را در چهار حالت شادی، غم، ملالت و ترس به تماشا خواهید نشست. عامر ابو الهیل، احمد سعدون بازیگرانی هستند که در این اثر 43 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به : عقیل المفرچی، کرم جاسم (طراحان نور)، احمد نسیم بسام(مدیر صحنه)، کرم جاسم (موسیقی) و مِویس هِلا (مدیر تولید) اشاره کرد.

در تالار مولوی نمایش «دوازده » نوشته رجینالد رز و کار جواد خورشا اجرا می‌شود . این نمایش نیز در دو نوبت 17 و 19 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: هیئت منصفه در مورد اعدام یک پسر تصمیم می‌گیرند که ... . وحید آقاپور، علی ‌پویا قاسمی، محمدحسن قائمی، امید سلیمی، فرزین فولادپنجه، علی مشایخی، محمد خوشبختیان، وحید حبیبیان، صالح علوی‌زاده، عباس شجاع، پوریا شکیبایی، محمدرضا مالکی بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به : پانیذ محمدی (دستیار کارگردان)، علی ‌پویا قاسمی (طراح صحنه و نور)، شهرزاد مظاهری (طراح لباس)، ثمین سالک (طراح گریم)، محمد خورشا (مدیر صحنه)، رژین دلفان (عکاس)، الهام نداف (مشاور رسانه ای)، دزیره قریشی (طراح پوستر و بروشور) و علی مشایخی (مدیر تولید) اشاره کرد.

«مستاجر » نام نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی ستاره امینیان که در تالار حافظ اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 18 و 20:30 به صحنه می‌رود.در خلاصه داستان این اثر آمده است: فردی به نام ترلکوفسکی وارد آپارتمانی می‌شود که مستأجر قبلی آن، زنی به نام سیمون شول، خود را از پنجره خانه به بیرون پرت کرده است. مرتضی اسماعیل کاشی، افشین غفاریان، سارا علیا، منا شریفی، سمیرا طلوعی، برنا اعتمادی، سعید اویسی و رحیم نوروزی بازیگرانی هستند که در این اثر 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به : نورالدین حیدری‌ماهر (تهیه کننده)، ستاره امینیان، اُلیویر فرانز (طراحان صحنه و لباس)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، محمدصادق زرجویان (طراح گرافیک و عکاس)، محمد گودرزیانی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، مونا شریفی (منشی صحنه)، فرزاد صبوری (مدیر صحنه)، احمدرضا حجارزاده (مدیر روابط عمومی) اشاره کرد.

تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر میزبان نمایش «حادثه در ویشی» نوشته آرتور میلر و کار منیژه محامدی است. این نمایش در دو نوبت 17 و 20 به صحنه می‌رود.در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «حادثه در ویشی» در زمان جنگ جهانی دوم و در منطقه غیراشغالی ویشی، واقع در فرانسه اتفاق می‌افتد. اشغالگران در مکانی نامعلوم، انسان‌هایی غریبه و از اقشار مختلف جامعه را وارد می‌کنند و آنها در انتظار این هستند که ... . محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، مجید جعفری، فرناز رهنما، محمد نادری، هومن کیایی، سام کبودوند، نسترن پیکانو، محمد خداوردی، داریوش برزگر، مهدی مشهدی‌کاظمی، احسان مرادخواهی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این اثر می توان به: ماهانا نریمانی (دستیار کارگردان)، امیرحسین دوانی (طراح صحنه)، علیرضا حبیبی (طراح نور)، اَرشام مؤدبیان (طراح صدا و افکت)، مریم غیورزاده (طراح لباس)، احمد نگهبان (طراح گریم)، اَرشام مؤدبیان، کیارش اعتمادسیفی (موسیقی)، کیارش اعتماد سیفی، فرزاد میلانی (نوازندگان)، اِمسن جعفری (طراح ویدئو و تیزر)، احسان نقابت (طراح پوستر و بروشور)، حبیب هوشیار (مدیر صحنه) و علی ژیان (روابط عمومی و مشاور رسانه‌‌ای) اشاره کرد.

 

«جاودانگی » نوشته گروهی و کار نیما دهقان در تالار استاد سمندریان ایرانشهر به صحنه می‌رود. این نمایش نیز در دو نوبت 18 و 20:45 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: یک مرد از سبک زندگی عادی و میهن پر از جنگ خود خسته شده و در آرزوی مهاجرت است. او را در سرزمین خواب و خیال خود به مهاجرت غرب می‌بینیم، اما او چهره واقعی برخی از موانع را در این راه می‌بیند و ... . فرزین صابونی تنها بازیگری است که در این اثر به ایفای نقش می پردازد.

از دیگر عوامل این اثر می توان به: احسان خبری (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، منوچهر شجاع (طراح صحنه و لباس)، فرشاد فزونی (آهنگساز)، امیر اسمی (طراح پوستر و بروشور)، سینا کنعانیان (طراح و ساخت انیمیشن) و اکبر سلمانی‌اله‌دادی (مدیر صحنه) اشاره کرد.

 

«خواب زمستانی » نوشته و کار لیلی عاج نام نمایشی است که از اصفهان در جشنواره تئاتر فجر اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 16 و 18 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: سه خواهر باید خیلی زود مبلغی پول تهیه کنند و تنها امید آنها پولهای گمشده پدرشان است که چند سال قبل ورشکسته شده است. پدر که اعتمادی به سیستم بانکداری ندارد، تنها سرمایه خود را به صورت پول نقد جایی در خانه پنهان کرده اما بعد از یک بیماری خاص، فراموشی گرفته و دیگر جای پول‌ها را به یاد نمیآورد و ... . یلدا عباسی، کیمیا موسوی، سارا رسولزاده، نسرین درخشانزاده، روشنک شهبازی، فاطمه جعفرزاده، الهام شعبانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این اثر می توان به: لیلی عاج، علی پویا قاسمی (طراحان صحنه)، طناز مظفری (طراح لباس)، طناز مظفری، محمد نژاد (دستیاران کارگردان)، فریده براتی (طراح بروشور و پوستر)، کاظم کامور (مدیر صحنه)، سمیه عاج (منشی صحنه)، البرز تیمورزاده (عکاس)، مریم رودبارانی (مدیر روابط عمومی)، کاملیا غزلی (مدیر امور بین‌الملل) و کارگاه هنری یه خط سفید (مجری طرح) اشاره کرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *