رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرداختن به آسیب‎های اجتماعی توام با محافظه کاری نیست/ عامل 50 درصد از طلاق‎ها اعتیاد است

11:40 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۰۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حمیدیان گفت: با توجه به آمارهای برسی شده در سال گذشته عامل حدود 50 در صد از طلاق‎ها اعتیاد و 46 درصد سرقت عنوان شده است.
محمد علی حمیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه ها باید در راستای پیشگیری از جرم گام بردارند، گفت: پرداختن به آسیب های اجتماعی توام با محافظه کاری نیست و در فرآیند اجرایی پیشگیری از وقوع جرم ، شجاعت مسئولین و نهاد های متولی مهم ترین پیش شرایط توفیق است.

وی با اشاره به آسیب های موجود در جامعه، اظهار داشت: با توجه به آمارهای بررسی شده در سال گذشته عامل حدود 50 درصد از طلاق ها اعتیاد و 46 درصد سرقت عنوان شده است.

حمیدیان با بیان اینکه امروزه حاشیه نشینی  به یکی از معضلات جوامع تبدیل شده، افزود: حدود 2هزار و 700 محله حاشیه نشین و 11 ملیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد.

رئیس کل دادگاه های عمومی انقلاب زاهدان بیان کرد: بحث پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی یکی از موارد مهمی است که مقام معظم رهبری  به جهت اهمیت این موضوع تا کنون  3 جلسه با سران قوه قضاییه برگزار که  هر جلسه بیش از 3 ساعت زمان برده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از آسیب های اجتماعی به واسطه آموزش ناصحیح ارزش ها و باورهای نامناسب اجتماعی در رفتار تک تک آحاد جامعه بروز پیدا می‎کند که در همین رابطه پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی سعی در بهسازی الگوهای مناسب رفتار و تعامل اجتماعی و کاهش تعارضات اجتماعی دارد.

 حمیدیان تاکید کرد:  پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی سعی در بهسازی الگوهای مناسب رفتار و تعامل اجتماعی و کاهش تعارضات اجتماعی دارد.

 وی گفت: پرداختن به آسیب های اجتماعی توام با محافظه کاری نیست و در فرآیند اجرایی پیشگیری از وقوع جرم ، شجاعت مسئولین و نهاد های متولی مهم ترین پیش شرایط توفیق است.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری کل استان در پایان ابراز امیدوار کرد تا با مشارکت موثر تمامی اعضای شورای پیشگیری از جرم استان در فرایند اجرای کردن برنامه های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی پرتکرار سیستان و بلوچستان، روند صعودی جرایم و اسیب های اجتماعی کاهش یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *