بررسی حادثه ساختمان پلاسکو در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با اتاق اصناف/تاکید بر ایمن سازی واحدهای تجاری

18:10 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۹۹۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی حادثه ساختمان پلاسکو تهران در نشست مشترک این کمیسیون با رئیس اتاق اصناف خبر داد.
پورابراهیمی
به گزارش گروه سیاسی ، محمد رضا پورابراهیمی داورانی با ابراز تاسف از وقوع حادثه غمبار ساختمان پلاسکو تهران گفت: شهادت آتش نشان فداکار حادثه ساختمان پلاسکو تهران را تسلیت می گویم و ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در راستای امدادرسانی به این حادثه، تاکید می شود باید تمامی دستگاه ها ذی ربط رسیدگی های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس گزارش تعداد کمی از واحدهای تجاری در ساختمان قدیمی پلاسکو بیمه بوده اند، با توجه به این که ساختمان پلاسکو یکی از مراکز اصلی تولید، توزیع و فروش پوشاک در کشور است مقرر شد نشست مشترکی با رئیس اتاق اصناف نیز در این رابطه برگزار شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس اتاق اصناف، نمایندگان وزارتخانه های اقتصاد، صنعت و بانک مرکزی ابعاد اقتصادی، بیمه ای و مالی حادثه ساختمان پلاسکو بررسی می شود.

 پورابراهیمی داورانی افزود: اینکه باید اصناف اقدامات ایمنی لازم را برای واحدهای تجاری انجام دهند یک اصل بدیهی است و اتاق اصناف و دستگاه های ذی ربط باید اقدامات لازم را انجام دهند.

حدود چهارهزار موقعیت شغلی با حادثه پلاسکو از بین رفت

وی گفت: با توجه به اینکه در حادثه پلاسکو تعداد زیادی شغل خود را از دست داده اند، موضوع استفاده از خط اعتباری برای ساخت ساختمان تجاری جدید بررسی می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در حال حاضر با توجه به حادثه پلاسکو حدود چهارهزار موقعیت شغلی از دست رفته که باید در این رابطه اقدامات لازم صورت گیرد و با توجه در پیش بودن خریدهای پوشاک برای سال جدید و خلاء ایجاد شده ناشی از وقوع حادثه مذکور باید در این زمینه رسیدگی لازم انجام شود.

 پورابراهیمی داورانی با انتقاد از بی توجهی به ایمن سازی ساختمان های ناایمن و موضوع بیمه افزود:در نشست مذکور تاکید می شود ایمن سازی واحدهای تجاری باید در دستور کار اتاق اصناف باشد.    

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص جبران تلفات و خدمات بیمه نیز رسیدگی های لازم انجام می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *