دولت دانمارک باید پاسخگوی تعرض به سفارت ایران باشد/ ایران می تواند موضوع را از سازمان ملل پیگیری کند

19:20 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۹۹۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس کنوانسیون وین، کشور میزبان موظف به تامین امنیت سفارتخانه های کشورهای دیگر است و در زمینه تجاوز به سفارت ایران باید دولت این کشور پاسخگو باشد.
صفاری نطنزی
به گزارش گروه سیاسی ، مرتضی صفاری نطنزی  در واکنش به تجاوز 4 نفر به ساختمان سفارت ایران در دانمارک اظهار داشت: حفاظت نمایندگی های دیپلماتیک بر عهده کشور میزبان است در واقع این مسئولیت دولت دانمارک است که از امکان دیپلماتیک از جمله سفارت ایران حفاظت کند.

نماینده مردم نطنز در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین انتظار داریم که دولت دانمارک ضمن اینکه از تکرار چنین اتفاقی در آینده جلوگیری کند، باید درخصوص این تعرض به ساختمان سفارت ایران در خاک کشورش پاسخگو باشد.

وی گفت: دولت دانمارک علاوه بر اینکه باید در فضای سیاسی پاسخگوی این تجاوز باشد، در صورتی که این تجاوز خسارتی به ساختمان سفارت ایران وارد کرده است باید هزینه این خسارت را پرداخت و جبران کند.

نطنزی اقدام وزارت امور خارجه کشور را در زمینه پیگیری تجاوز به سفارت ایران در دانمارک را ارزیابی کرد و افزود: احضار سفیر بر اساس روابط دیپلماتیک، اقدام مناسبی بود، اگر خلاف قوانین بین المللی رخ می دهد باید دولت پذیرنده پاسخگو باشد به این جهت سفیر احضار شد.

این نماینده تاکید کرد: اگر سفیر دانمارک یا دولت این کشور پاسخ قانع کننده ای در خصوص این تجاوز نداشته باشد می توان این موضوع را از سوی سازمان ملل پیگیری کرد. تشریفاتی در سازمان ملل برای پیگیری این گونه مسائل پیش بینی شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر کار به سازمان ملل برسد برای دولت دانمارک خوب نخواهد بود، البته روابط ایران و دانمارک عادی است و تصور نمی کنم برای پیگیری این امر به سازمان ملل برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *