مبلغ 912 میلیارد تومان در سفر هیات دولت به استان مرکزی اختصاص داده شد

22:30 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۹۸۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ 912 میلیارد تومان در سفر هیات دولت به استان مرکزی اختصاص داده شد.
بودجه
به گزارش گروه سیاسی ، سیدمهدی مقدسی با حضور در برنامه خانه ملت در شبکه آفتاب با اشاره به تصویب برنامه ششم دولت اظهار داشت: بر اساس سند چشم‌انداز سیاست‌های کلی موظف به تنظیم برنامه‌ای پنج ساله هستیم.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد 5 برنامه و پس از آن تعداد 6 برنامه پنج ساله تنظیم شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه ششم دولت در دوره دهم ارائه و در مجلس نهم و دولت یازدهم ارائه شد اما به دلیل کمبود وقت کاری مجلس نهم این مبحث به مجلس دهم احاله شد تا تکمیل و به تصویب برسد.

مقدسی ادامه داد: نتایج جمع‌بندی کمیته‌های دخیل در این مبحث به تنظیم 144 ماده خاتمه یافت که در صحن مطرح شد و این برنامه از سال 96 به مدت پنج سال دارای اعتبار است و هر ساله برشی در این برنامه ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: تصویب قوانین آثار ماندگاری دارد و به این دلیل باید نهایت دقت نظر را در تصویب قوانین داشته باشیم همچنین معتقدیم برنامه‌های توسعه کشور باید دارای جامعیت باشد رویایی نباشد و قابلیت اجرائی داشته باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه معضل بیکاری در تمام خانواده‌های شهری و روستایی وجود دارد و این امر اصلی‌ترین دلیل مهاجرت روستاییان از روستاها علی‌رغم وجود خدمات لازم اعم از برق، آب و گاز به شهرها است.

مقدسی بیان کرد: خوشبختانه در برنامه ششم توجه ویژه‌ای با محوریت اشتغال روستایی به توسعه روستاها شده است همچنین در برنامه ششم دولت مبلغ 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به ایجاد اشتغال روستایی اختصاص داده است.

مقدسی افزود: متاسفانه قبل و بعد از انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به آمایش سرزمین‌ها نداشته‌ایم تا بتوانیم بر اساس ظرفیت‌های موجود هرمنطقه طرح توسعه آن را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در مورد خرید تضمینی محصولات کشاورزی دولت مکلف شده تا در صورت وقوع تاخیر در پرداخت خرید تضمینی محصولات متناسب با نرخ بانکی جریمه دیرکرد پرداخت کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برنامه ششم دولت به منظور تقویت ناوگان ریلی و کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا مکلف به تامین 2 هزار دستگاه واگن شد همچنین اعتبارات خوبی به ساماندهی حاشیه‌نشینی در حوزه شهری اختصاص داده شده است.

مقدسی خاطرنشان کرد: در ماده 37 قانون برنامه پیشنهاد داده‌ایم که حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، فرهنگی و سایر سازمان‌ها برابر 90 درصد از حقوق فعالان وقت باشد، همچنین بانوان شاغل می‌توانند پس از خدمت 20 ساله بازنشست شوند و این اقدام به‌منظور استمرار قوام و دوام خانواده پیشنهاد شده است.

وی بیان کرد: برنامه بودجه سالانه بر اساس برنامه 5 ساله تنظیم می‌شود و دولت لایحه بودجه را قبل از برنامه ششم ارائه داده و در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده است، از تاریخ 24 بهمن ماه مباحث بودجه سال 96 را مورد بررسی قرار می‌دهیم و این اقدام به مدت دو هفته زمان لازم دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش سهم بودجه ملی استان‌ها از 13 درصد به 30 درصد خبری خوب برای کل کشور محسوب می‌شود زیرا افزایش میزان اختیارات مقامات استانی را به دنبال دارد.

مقدسی ادامه داد: مبلغ 912 میلیارد تومان در سفر هیئت دولت به استان مرکزی اختصاص داده شد که تخصیص  پرداخت آن الزامی و دولت موظف به پرداخت 423 میلیارد تومان از این مبلغ تا پایان سال شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون مبلغی بالغ بر 150 میلیارد تومان پرداخت شده و رقم قابل توجهی نیز به بیمارستان‌های استان مرکزی تخصیص یافته که به‌زودی پرداخت و مابقی پرداختی این مبلغ به سال 96 موکول می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صبح شنبه استاندار مرکزی در جلسه هیئت واگذاری شرکت و مالکیت هپکو تعیین می‌شود و باید گفت مصوبات این جلسه از زبان نماینده عالی دولت در استان مرکزی بیان می‌شود.

مقدسی بیان کرد: اگر بتوانیم با همت دولت کارخانجات هپکو، واگن پارس، ماشین‌سازی، کمباین و آونگان را احیا کنیم زمینه اشتغال 5 هزار نفر فراهم می‌شود که تحقق این گفته زمان‌بر است.

وی افزود: آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در استان مرکزی کنترل شد اما مراقبت‌ها استمرار دارد و بر اساس مکاتبات انجام شده خسارات وارده برآورد شده و در حال پیگیری هستیم تا خسارات 13 استان درگیر این معضل پرداخت شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *