برنامه های پنج ساله ضمانت اجرایی ندارند

23:40 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۹۸۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
هدایت الله خادمی در خصوص علل اجرایی نشدن برنامه های توسعه گفت: برنامه ها ضمانت اجرایی ندارد زیرا تقریبا آنها را اجرا نمی کنند و اگر هم برنامه ها را اجرا نکنند، کسی پاسخگو نیست.
خادمی
به گزارش گروه سیاسی ، هدایت خادمی در ابتدا با اشاره به اتمام بررسی برنامه ششم توسعه گفت: برنامه ششم مانند برنامه پنجم بود ولی آنچه که مهم است اجرای برنامه ها است. متاسفانه فقط 25 درصد برنامه پنجم انجام شد. امیدوار هستیم به شرطی که 70 تا 80 درصد برنامه توسط دولت انجام شود، می توانیم بگوییم موفق هستیم.

وی با خاطرنشان کردن این مسئله که در سال 1400 قرار است در منطقه کشور نخست باشیم، بیان داشت: متاسفانه با وجود این اهداف نمی توانیم در خیلی از زمینه ها چنین موفقیتی برسیم ولی امیدوار هستیم در برنامه ششم تا حدود زیادی به اهداف برسیم.

نماینده مردم باغ ملک با تصریح بر اینکه برنامه ششم آرمانی نوشته نشده است، اظهار داشت: کشورمان آنقدر پتانسیل دارد که به اهداف مان برسیم و باید شرایط خیلی بهتری می داشتیم و در سطح حداقل کشوری مثل کره جنوبی باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص علل اجرایی نشدن برنامه های توسعه عنوان داشت: برنامه ها ضمانت اجرایی ندارد زیرا تقریبا آنها را اجرا نمی کنند و اگر هم برنامه ها را اجرا نکنند، کسی پاسخگو نیست؛ وقتی هم پاسخگو نیستند علاقه و انگیزه ای هم برای اجرا و کار ندارند.

وی افزود: اشکالی که این برنامه دارد این است که برای ضمانت اجرایی از کلمات کلی استفاده شده است. به عنوان مثال می گوییم در فلان بخش باید رشد پیدا کنیم ولی نوشته نشده است که چه میزان رشد پیدا کنیم. یا عنوان کرده ایم کودکان کار 25 درصد کاهش پیدا کنند در حالی که اصلا نگفته ایم تعداد آنها چند نفر است که 25 درصد باید کم شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *