رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شهرداری از کسبه آسیب دیده حمایت می کند/ حضور تیم های مددکاری در خانه شهدای اتش نشان

16:15 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۸۲۷
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری جلسات رسیدگی به وضعیت خسارت دیدگان ساختمان پلاسکو از فردا صبح در اتاق اصناف کشور خبرداد.

شهرداری از کسبه آسیب دیده حمایت می کند/ حضور تیم های مددکاری در خانه شهدای اتش نشانبه گزارش گروه جامعه ، رضا قدیمی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با حضور شهردارتهران گفت: همانطور که پیش تر اعلام شد قریب به 610 واحد صنفی و 3هزار نفر در ساختمان پلاسکو فعالیت داشتند که اکنون پس از حادثه آتش سوزی آن هم در نزدیکی شب عید لازم است تا به وضعیت کسب و کار آسیب دیدگان رسیدگی شود.

وی افزود: ماحصل جلسه ای که امروز صبح برگزار شد این است که قرار بر این شد که تا از فردا صبح جلساتی با حضور روسای 13 اتحادیه که در این موضوع دخیل هستند در اتاق اصناف کشور برگزار شود .

مدیرعامل سامان خدمات اجتماعی شهرداری تهران انجام پیگیری های لازم درخصوص بیمه و ایجاد امکانات جایگزین برای تولید و فروش کالاها را از مهمترین موضوعات این جلسات معرفی کردو گفت: پیش بینی می کنیم تا دراین جلسات موضوع فراخوان فضایی موقت برای فروش کالاها در قالب بازار شب عید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. ضمن اینکه ممکن است برای جلوگیری از خسارت تعدادی از تولید کنندگان به شرکت هایی در شهرک های صنعتی معرفی شوند و اقدامات تولیدی خود را به این شکل ادامه دهند.

قدیمی با تاکید بر قول مساعدشهردار تهران مبنی بر حمایت از اتحادیه ها و ارایه هر گونه کمک عنوان کرد: افرادی که در حادثه پلاسکو خسارت دیده اند پیش از این باید جابه جا می شدند و رای ماده 255 را داشته اند. با این حال این حادثه اتفاق افتاده است و ما تمام تلاش خودرا می کنیم تا در روزهای نزدیک به عید کمترین خسارت به کسبه واردشود.

وی در بخش دیگر ی از سخنانش به ارایه خدمات مددکاری به خانواده شهدای اتش نشان پرداخت و تصریح کرد: حدود20اتش نشان و تعدادی از شهروندان عزیز زیراوارها هستندو از سرنوشت آنها هیچ خبری نداریم. به طور حتم، خانواده این افراد در شرایط بدی به سر می برند. بر همین اساس 13 تیم مددکاری را برای حضور در خانه شهدای اتش نشان و شهروندان تشکیل داده ایم .

قدیمی ادامه داد: این تیم ها که متشکل از مددکاران و روانشناسان هستند از بعدازظهر امروز در خانه 20شهی داتش نشان حضور پیدا می کنند. ضمن اینکه از طریق هیات امنای ساختمان ادرس منزل شهروندان احتمالی که در زیرآوار هستند را پیدا می کنیم و برای ارایه خدمات مددکاری در خانه این افراد نیز حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *