باید در مذاکرات دنبال یک راه حل خلاقانه باشیم/ گلایه از سازمان ملل به خاطر روند کند کمک به غزه

12:49 - 27 مرداد 1393
کد خبر: ۲۶۹۸
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه زمان، مکان و سطح دور بعدی مذاکرات با 1+5 هنوز تنظیم نشده است، گفت: ما باید در مذاکرات خلاق بوده و به دنبال یک راه حل خلاقانه باشیم.

: معاون وزیر امور خارجه هسته ای با بیان اینکه زمان، مکان و سطح دور بعدی مذاکرات با 1+5 هنوز تنظیم نشده است، گفت: ما باید در مذاکرات خلاق بوده و به دنبال یک راه حل خلاقانه باشیم.

به گزارش ، سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در حاشیه همایش بزرگداشت روز جهانی انسان دوستی در جمع خبرنگاران افزود: طرف مقابل به اندازه کافی در مذاکرات جدی بوده و تلاش ما این است که مذاکرات را تمام کنیم ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

عراقچی همچنین با اشاره به مذاکرات امروزش با والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل متحد امور بشر دوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری خواستار غیرسیاسی شدن کمک های بشردوستانه و حقوق بشری به مردم متاثر از اقدامات تروریستی شد و گفت: اقدامات انسان دوستانه نباید ابزار مقاصد سیاسی و اقدامات غیرمنصفانه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما درباره ارسال کمک های انسان دوستانه به عراق، سوریه، افغانستان و به ویژه مردم غزه از طریق صلیب سرخ تبادل نظر کردیم چرا که معاون دبیر کل سازمان ملل مسوول هماهنگی این کمک ها هستند.

وی اضافه کرد: یکی از بحث های مهم سیاسی نکردن مباحث مربوط به کمک های بشردوستانه به مردمی است که تحت اشغال و یا جنایت تروریسم های تکفیری و یا رژیم صهیونیستی قرار دارند.

عراقچی به آمادگی ایران برای ارسال کمک به مردم غزه از طریق هلال احمر اشاره کرد و گفت: ادامه محاصره و فشارها به مردم غزه مانع ارسال این کمک ها می شود.

معاون وزیر امور خارجه گفت: بیش از نیمی از مردم غزه پیش از این حملات به خاطر شرایط دشوار محاصره نیازمند کمک بودند که امروز با این تجاوزها، ارسال این کمک ها ضرورت بیشتری پیدا می کند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه به برگزاری کمیته فلسطین عدم تعهد در تهران اشاره کرد و گفت: در این اجلاس نیز بر مسوولیت های سازمان های بین المللی در قبال مردم غزه تاکید شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم به سهم خود کمک هایی را برای مردم این منطقه آماده کرده که نیازمند مجوزهای لازم برای پرواز هواپیماهای امدادی است تا به این ترتیب هم کمک های امدادی به دست مردم برسد و هم زخمی ها برای مداوا به ایران بیایند.

عراقچی خاطرنشان کرد: متاسفانه روند کمک ها کند و ناکافی است و ما این موضوع را نیز با خانم آموس مطرح کردیم.

همایش روز جهانی انسان دوستی با حضور گری لوییس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در تهران خانم والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده امدادهای اضطراری و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *