مصطفی جمشیدی با "بیداری" به اتفاق ترانه می‌آید

20:30 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۷۸۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
هجدهمین محفل شعر و موسیقی "اتفاق ترانه" دوم بهمن ماه با معرفی کتاب توسط مصطفی جمشیدی و اجرای موسیقی توسط حسین پرنیا و فاضل جمشیدی برگزار می‌شود.
به گزارش گروه فرهنگی ، جدیدترین برنامه «اتفاق ترانه» اختصاص دارد به معرفی کتاب برای حاضرین جلسه که در هر برنامه یکی از هنرمندان مطرح کشور به معرفی آخرین آثار خودشان به مخاطبان خواهد پرداخت و در این برنامه آقای «مصطفی جمشیدی» از نویسندگان برجسته ادبیات کشورمان میهمان هجدهمین محفل اتفاق ترانه خواهد بود.

مصطفی جمشیدی جمشیدی متولد 1340 ساکن تهران است، در سینما دست دارد و علاوه بر نوشتن سناریو مدیریت حوزه اقتباس بنیاد سینمایی فارابی را نیز عهده‌دار است.

وی هم‌چنین دبیر علمی هشتمین جشنواره داستان انقلاب بوده است. جمشیدی از داستان نویس های صاحب سبک حوزه ادبیات به شمار می رود و اهمیت فرم و خلاقه نویسی در آثار او مشهود است.  آثار او بارها در جشنواره‌های کتاب سال کاندید و مورد تقدیر و توجه قرار گرفته است. «لغات میغ" و «سونات عدن» از آثار وی، یکی از پنج کتاب متفاوت  از نگاه جشنواره ادبیات متفاوت(واو) بوده است. رمان «بوفاری 4» وی در جشنواره کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شد. رمان «خود نوشت» وی بهترین اثر از تولیدات حوزه هنری در سال 1385 شده است و رمان های «شب رنج موسی»، «وقت نیایش ماهی ها» و «بیداری» در جشنواره‌های متعددی از جمله  کتاب سال،قلم زرین و مورد توجه و تقدیر قرار گرفته اند. وی در این برنامه رمان «بیداری» خودش را به مخاطبان معرفی خواهد کرد.
گفتنی است در هجدهمین محفل «اتفاق ترانه» که اختصاص دارد به شعرخوانی و سخنرانی اهالی شعر و موسیقی، آلبوم موسیقی «این نیز بگذرد...» نیز با تنظیم و موسیقی حسین پرنیا و خوانندگی فاضل جمشیدی با حضور دکتر محمد سریر، محمدعلی بهمنی، ابراهیم اسماعیلی و جمعی از اهالی موسیقی، هنرمندان و مدیران فرهنگی حوزه هنری رونمایی می شود و هم‌چنین قطعاتی از این آلبوم در این برنامه توسط عوامل تولید اجرا خواهد شد.

این آلبوم موسیقی شامل 9 قطعه موسیقی با شعرهایی از مولوی، حکیم خیام، هوشنگ ابتهاج، رهی معیری و محمدعلی بهمنی است و یکی از قطعات بی کلام آن با تکنوازی کمانچه آلتو ساخته شده است.

گفتنی‌ست محفل شعر و ترانه «اتفاق ترانه» شنبه‌های اول هر ماه ساعت 17 در سالن مهر حوزه هنری برگزار می‌شود که اجرای آن به‌عهده علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرای معاصر است.

هجدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر (مرکز محافل و جشنواره ها حوزه هنری)، شنبه دوم بهمن ماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان به ادبیات آزاد است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *