اتصال تمامی حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان به سامانه سمپ

14:25 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۷۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی از اتصال تمامی حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان به سامانه سمپ(مدیریت پرونده‌های قضایی) خبر داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان،  حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در همایش تقدیر از شعب برتر حوزه فناوری و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان از اتصال تمامی حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان به سامانه سمپ(مدیریت پرونده‌های قضایی) خبر داد.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های جدی ما در سال گذشته استفاده از سامانه سمپ(مدیریت پرونده‌های قضایی) بود که در سال 1395 تمامی حوزه‌های قضایی این استان به سامانه سمپ متصل شده است.

این مقام قضایی اضافه کرد: استفاده از فناوری اطلاعات در دستگاه قضایی ضرورتی بسیار مهم است و تمامی همکاران اداری و قضایی باید مهارت‌های لازم جهت استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات فراگیرند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه ایجاد حساب الکترونیکی برای همه افراد الزامی است گفت: سامانه ثنا(ثبت ابلاغ الکترونیکی) راه اندازی شده که مراجعان به قوه قضائیه باید ابتدا در سامانه ثبت نام الکترونیکی (سامانه ثنا) ثبت نام پس از ثبت نام و احراز هویت، حساب کاربری (شناسه و رمز ورود به سامانه ابلاغ) به آنها تخصیص می‌یابد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از سیستم مکانیزه و الکترونیکی در جریان رسیدگی بیان کرد: چشم اندازه قوه قضاییه در سال‌های آینده این است که پرونده‌ها به فایل الکترونیکی تبدیل شوند.

حمیدی گفت: طبق آخرین بررسی معاونت آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضائیه، استان سیستان و بلوچستان رتبه ششم قضایی، بیستم اداری و مجموعا چهاردهم کشوری را کسب نموده که با توجه به همکاری و تلاش جهادگونه مدیریت معاونت فناوری و اطلاعات و کارشناسان این معاونت، به اهدافمان در سال 95 رسیده ایم و تلاش خواهیم کرد در سال آینده نیز جز استان‌های برتر کشور در این زمینه باشیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: تلاش خواهیم کرد در سال آینده نیز تمامی حوزه‌های قضایی استان را از طریق فیبر نوری به هم متصل کنیم که این مهم اقدامی بسیار مطلوب و کمک کننده است.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *