رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طلای داخلی با دلار در ارزانی هم‌پیمان شد/ اونس جهانی راه گرانی پیش گرفت + نمودار

14:38 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۷۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در حالی که بررسی بازار طلا نشان از رشد اونس جهانی دارد، در پی افت ارزش دلار طی یک هفته گذشته، طلای خام 18 عیار با پبروی از ارزش گذاری دلار روند نزولی را برای خود انتخاب کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، شاید بتوان گفت هفته ای که تنها چند ساعت از آن باقی مانده است، برای بازار طلا، سکه و ارز تا حدودی همراه با آرامش بوده است.

در این هفته اونس جهانی کار خود را در روز شنبه با نرخ 1197 دلار و 90 سنت آغاز کرد و همچون هفته های گذشته این نرخ در روز یکشنبه تکرار شد، در طی معاملات روز دوشنبه ارزش طلا در بازارهای جهانی روند صعودی به خود گرفت و در روز سه شنبه به بالاترین رقم هفته دست یافت، در روز سه شنبه ارزش اونس جهانی 1216 دلار به ثبت رسیده است.

ادامه بررسی ها نشان از آن دارد که در روز چهارشنبه کاهش قیمت قابل توجهی رخ داده و ارزش طلا در بازارهای جهانی به 1203 دلار و 60 سنت کاهش یافته است، ارزشی که حدود 3 دلار در روز پنجشنبه تقویت شد.

در مجموع بررسی یک هفته مورد نظر برای بازار جهانی طلا، حکایت از رشد اونس جهانی دارد.

طلای داخلی با دلار در ارزانی هم‌پیمان شد/ اونس جهانی راه گرانی پیش گرفت + نمودار

دلار آمریکا

دلار آمریکا شنبه را با نرخ 3951 تومان آغاز کرده و رفته رفته تا روز چهارشنبه روند کاهشی خود را ادامه داده و این موضوع عاملی شده تا روز شنبه اوج قیمتی و روز چهارشنبه کف قیمتی دلار در هفته مورد بررسی لقب بگیرد.

در روز چهارشنبه که کمترین قیمت هفته به ثبت رسیده ارزش دلار 3820 تومان داد و ستد شده است و نکته قابل توجه آن است که دلار همچون اونس جهانی در روز پنجشنبه تا حدودی ارزش خود را تقویت کرده است.

اما برخلاف اونس جهانی که رشد قیمت در طی یک هفته داشته، دلار آمریکا در طی یک هفته حدود 26 تومان افت قیمت را به ثبت رسانده است.

طلای داخلی با دلار در ارزانی هم‌پیمان شد/ اونس جهانی راه گرانی پیش گرفت + نمودار

طلای خام 18 عیار

نگاه کلی به نمودار ارزش طلای خام 18 عیار نشان از آن دارد که نوسانات بسیاری در این هفته نصیب طلا شده است، کف قیمتی طلا در آخرین روز هفته با نرخ 114 هزار و 671 تومان به ثبت رسیده و بالاترین قیمت در روز یکشنبه با نرخ 115 هزار و 340 تومان به ثبت رسیده است.

طلای 18 عیار در روز شنبه ارزش 114 هزار و 786 تومان را انتخاب و در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه افت قیمت به ثبت رسیده است.

طلای خام 18 عیار برخلاف روند ارزش گذاری اونس جهانی و دلار در روز پنج شنبه افت قیمت را انتخاب کرده است.

طلای داخلی با دلار در ارزانی هم‌پیمان شد/ اونس جهانی راه گرانی پیش گرفت + نمودار

سکه امامی

بررسی کلی روند ارزش گذاری سکه نشان از ان دارد که ارزش گذای این سکه گران بها شبیه به طلای خام 18 عیار نیست و روند ارزش گذاری مستقلی را انتخاب کرده است.

سکه امامی در روز شنبه که آغاز ارزش گذاری هفته بوده است، نرخ 1 میلیون و 176 هزار و 200 تومان را برای خود انتخاب کرده و با این نرخ کف قیمتی هفته را از آن خود کرده است.

اما این نرخ آنچنان پایدار نبود زیرا در روز یکشنبه ارزش سکه امامی به بالاترین نرخ هفته رسید و ارزش 1 میلیون و 186 هزار و 300 تومان را برای خود انتخاب کرد نرخی که همچون نرخ روز گذشته خود پایداری آنچنانی نداشت و در روز دوشنبه با افت قیمت به 1 میلیون و 183 هزار و 700 تومان سقوط کرد تا مکانی باشد برای رشد دوباره ارزش سکه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه.

البته نگکته قابل توجه در این مسیر ارزش گذاری، افت قیمت سکه در روز پنج شنبه بوده که شباهت بسیاری به ارزش گذاری طلای خام 18 عیار داشته است. در مجموع سکه امامی در طی یک هفته روند صعودی را تجربه کرده است.

طلای داخلی با دلار در ارزانی هم‌پیمان شد/ اونس جهانی راه گرانی پیش گرفت + نمودار

در نهایت می توان گفت، که اونس جهانی و سکه امامی طی یک هفته اخیر روند صعودی و دلار آمریکا در بازار آزاد و طلای خام 18 عیار روند نزولی به خود گرفته اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *