تدابیر شدید امنیتی در آستانه تحلیف دونالد ترامپ

14:09 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۷۷۰
در حالی که ساعاتی دیگر مراسم تحلیف دونالد ترامپ در واشنگتن آغاز خواهد شد پلیس آمریکا از ماه‌ها قبل در تلاش برای تدابیر امنیتی این روز بوده است.
 تحلیف  ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل ، در حالی که ساعاتی دیگر مراسم تحلیف دونالد ترامپ در واشنگتن آغاز خواهد شد پلیس آمریکا از ماه‌ها قبل در تلاش برای تدابیر امنیتی این روز بوده است.

نیروهای امنیتی  روز جمعه تمام  مسیرها، تقاطع‌ها، جمعیت و تمام نقاط شهر را تحت نظارت خود گرفته‌اند.

تلاش برای تأمین امنیت مراسم تحلیف اقدامی مشترک میان چندین نهاد آمریکایی شامل: سرویس مخفی آمریکا، اف.بی.آی، پلیس متروپولیان،  پلیس پارک واشنگتن و دیگر نهادهای امنیتی آمریکا است.

دستیار سابق اف.بی.آی در مصاحبه با سی.تی‌وی نیوز گفته است: برنامه‌ریزی تدابیر امنیتی این مراسم از ماه‌ها پیش آغاز شده است.

پلیس و نیز واحدهای بمب یاب نیز از روز پنجشنبه گشت‌زنی خود در خیابان‌هایی که تردد خودرو در آن آزد است را آغاز کرده‌اند.

گزارش شده است که دونالد ترامپ و همسر وی ملانیا ترامپ به همراه باراک اوباما با خودروی مشترکی به محل برگزاری تحلیف خواهند رفت و نیروهای امنیتی تمرکز خود را روی تأمین امنیت این خودرو و مسیر تردد آن متمرکز کرده‌اند.

مقامات فدرال و دولتی آمریکا نیز خود را برای این مراسم و جمعیت حاضر در آن و نیز تظاهرات در طی انجام مراسم آماده کرده‌اند.

پلیس همچنان اعلام کرده است که حدود 28 هزار نیروی ویژه را در واشنگتن برای تأمین امنیت مراسم تحلیف مستقر کرده است.

مقامات حدود 700 هزار تا 900 هزار نفر را برای شرکت در این مراسم پیش‌بینی کرده‌اند که ترکیبی از مخالفان و هواداران دونالد ترامپ هستند که گرد آمدن این افراد از دو گروه نگرانی ‌هایی را از نظر امنیتی و نیز احتمال ایجاد درگیری افزایش داده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *