رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عرضه عروسک‌های بومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

0:20 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۷۶۲
تعدادی از عروسک‌های بومی و آیینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنجمین نمایشگاه مد و لباس ایرانی، اسلامی تسنیم به نمایش گذاشته شد.
به گزارش گروه فرهنگی ، قاسم سلیمانی مدیر مرکز آفرینش‌های  فرهنگی و هنری کانون با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه که اداره کل امور بانوان شهرداری تهران متولی برگزاری آن بود، ۱۰۰ عروسک با لباس‌های سنتی و محلی اقوام ایرانی و پوششی از اقوام لر، کرد، ترک و همچنین نمونه‌هایی از لباس‌های قشقایی و زنان شمال کشور و عروسک‌های ملی سارا به نمایش گذاشته شد.

وی گفت: این نمایشگاه شرایطی ایجاد کرد تا هر کدام از بانوانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند بتوانند با سلایق و ویژگی‌های متفاوت خود با لباس‌ها و پوشش‌های مردم و قوم‌های مختلف کشور آشنا شوند.

سلیمانی بیان کرد: عروسک‌های آیینی مانند عروسک‌های باران‌خواه و «تکم»، «خاله نخودی» و عروسک‌هایی که از آمدن نوروز خبر می‌دهند و... در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

وی افزود: عروسک‌های ملی سارا با لباس‌های‌ متعلق به استان‌ها و منطقه‌های مختلف کشور همچون گیلان، مازندران، ترکمن، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، اصفهان(ابیانه)، کردستان، آذربایجان غربی و خراسان (تربت جام) در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

نمایشگاه عروسک‌های بومی و آیینی کانون در پنجمین جشنواره مد و لباس تسنیم از ۲۲ تا ٢٩ دی ماه ۹۵ در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *