زد و خورد نمایندگان خانم در پارلمان ترکیه دو نفر را روانه بیمارستان کرد

14:04 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۷۵۸
در پی درگیری و زد و خورد نمایندگان خانم در پارلمان ترکیه بر سر اصلاحات قانون اساسی، دو نفر راهی بیمارستان شدند.
پارلمان ترکیه
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از گلوبال تایمز، در پی درگیری و زد و خورد نمایندگان خانم در پارلمان ترکیه بر سر اصلاحات قانون اساسی، دو نفر راهی بیمارستان شدند.

یک از نمایندگان زن در پارلما ترکیه برای اعتراض به اصلاحات قانون اساسی این کشور که موجب افزایش قدرت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور می‌شود، با دستبند خود را به تریبون بست که این اقدام منجر به درگیری میان نمایندگان شد و در پی این درگیری 2 تن از نمایندگان روانه بیمارستان شدند.

بعد ازآنکه نمایندگان موفق به متقاعد کردن «آیلین نازلیاکا» نماینده مستقل پارلمان ترکیه برای پایان دادن به اعتراض خود، نشدند یکی از نمایندگان اقدام به باز کردن میکروفونی کرد که دستبند به آن متصل بود، و این اقدام باعث درگیری میان نماینگان زن از دو حزب حاکم و حزب مخالف شد.

روزنامه حریت به نقل از نمایندگان حاضر در پارلمان گزارش داد که نمایندگان حزب حاکم اقدام به پایین آوردن نازلیاکا کردند که این اقدام با مقاومت وی روبه‌رو و در نهایت به درگیری میان آنان انجامید که دو نفر در این درگیری صدمه دیده و روانه بیمارستان شدند.

 پیش از این نمانیدگان پارلمان ترکیه پس از تنش‌های فراوان ماده‌های قانونی مربوط به افزایش اختیارت رجب طیب اردوغان را تصویب کرده‌اند.

تصویب قانون اساسی جدید گام مهمی برای نزدیک‌تر شدن به سسیتم ریاست جمهوری مورد نظر اردوغان است که در آن رئیس جمهور از اختیارات بیشتری نسبت به وضعیت کنونی برخوردار است.




 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *