مردم فلسطین به دلیل آشنایی با ذات غربی‌ها با سازش موافق نیستند

20:50 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۶۴۲
دسته بندی: سیاست
محسن رستمی گفت: بحث سازش چقدر می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و مردم فلسطین نیز با آن موافق نیستند به دلیل آنکه خوی و ذات دنیای غرب را می‌شناسند.
فلسطین
به گزارش گروه سیاسی ، محسن رستمی گفت: ایالات متحده آمریکا بحث دو دولت در فلسطین را از زمان ریاست‌جمهوری اوباما را تا امروز دنبال می‌کند. از طرفی اختلافات عمیقی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در طرح صلح وجود دارد. اختلافاتی که رسانه‌ای شده و این اختلافات پشت پرده است که همیشه وجود داشته است. زیرا آمریکا به دنبال دولت‌سازی در فلسطین به عنوان تنها راه صلح مساله سرزمین اشغالی می‌داند. بحثی که به نظر ما به دنبال سازش است.  

وی افزود: بحث دولت‌سازی یا ایجاد دولتی که رژیم صهیونیستی با آن مخالف است. البته این مخالفت در سطح کلان نیست اما شخص نخست‌وزیر فعلی یعنی نتانیاهو با این مساله به شدت مخالف است. اما در رابطه با بحث حقوق بشری که صحبت می‌شود، از دو بعد قابل بررسی است نخست مسائلی که جنبه ابزاری و سیاسی دارد مانند مسائلی که در دنیا علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌شود. اما یک چیزی هست که در درک و فهم مردم دنیاست و واکنش مردم دنیا به مسائل فلسطین طبق فهم آنهاست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: مردم کفر و ظلم را می‌فهمند، تظاهرات و راه‌پیمایی‌هایی که در دنیا انجام می‌شود، طبق درکی است که مردم از مسائل دارند و اختلافات و مشکلاتی که در دنیا میان مردم و ملت فلسطین سرهمین مساله است. حال اینکه تا چه اندازه می‌توانند با بازی‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی می‌توانند مظلوم‌نمایی کنند، به نظرم خارج از تصور مردم است با این دنیای پیچیده و شبکه‌های اجتماعی که ایجاد شده است.

رستمی بیان کرد: اما بحث سازش چقدر می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و مردم فلسطین نیز با آن موافق نیستند به دلیل آنکه خوی و ذات دنیای غرب را می‌شناسند. کدام ملتی است که از جنگ فراری نباشد و صلح نخواهد. همه به دنبال صلح هستند و کسی دوست ندارد در یک سرزمین اقتصاد و آبادانی نباشد. اما چون در سازش، منافع رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود و مذکرات بر اساس منافع ملت- ملت نیست، مردم فلسطین به آن اعتماد ندارند و با آن مخالف هستند.


برچسب ها: فلسطین سازش غرب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *