ضرورت دسترسی مشاورین املاک به اطلاعات مسکن

19:30 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۵۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه بهار معاملات مسکن تابستان 96 است گفت: برای کاهش ریسک معاملات مسکن در ایران دسترسی مشاوران املاک به اطلاعات ثبتی ، مالیاتی و بانکی مسکن ضروری است.
به گزارش گروه اقتصاد ، حسام عقبایی در گردهمایی مشاوران املاک تهران و سامانه هوشمند آلونک با عنوان مشاوران حرفه ای و اخلاق گرا افزود: در حالی که برخی از دستگاه های اجرایی و سازمان ها با بخشی نگری به دنبال انحصاری کردن اطلاعات هستند باید این اطلاعات در اختیار دفاتر مشاوران املاک قرار گیرد تا ضریب امنیت معاملات مسکن ارتقا یابد.

وی گفت: همانطوری که در فضای مجازی افراد می توانند خلاف اتومبیل را ببینند مشاوران املاک نیز در سراسر کشور باید بدهی های واحدهای تجاری و مسکونی مورد معامله را باید به سهولت دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دسترسی مشاوران املاک به طرح تفصیلی شهرها سبب کاهش ریسک معاملات می شود گفت: در این صورت تمام همکاران ما در سراسر کشور با اطمینان خاطر بیشتری معامله بین خریدار و فروشنده را انجام خواهند داد.

وی اظهار داشت: بدون شک استفاده از فناوری های جدید و روش های نو بر اساس فضای مجازی معاملات مسکن را در شهرها تسهیل می کند و خریداران به سهولت می توانند به اطلاعات مورد نیاز ملک مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به تعداد مشاوران املاک در کشور اظهار داشت : بیش از 130 هزار دفتر مشاوران املاک در کشوربرای 650 هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرده اند و ما نمی توانیم در برابر تکنولوژی ها و روش های جدید انجام معاملات در فضای مجازی مقاومت بکنیم.

وی گفت: با اینحال هرگونه فعالیت وبسایت و سایت در فضاهای مجازی که به مردم خدمت رسانی می کنند باید به صورت قانونمند و با نظارت کامل فعالیت کنند و مانع از حذف همکاران ما به عنوان واسطه انجام معاملات مسکن اقدام کنند زیرا ما اجازه نخواهیم داد در انجام معاملات مسکن مشاوران املاک در کشور از این معاملات حذف شوند.

عقبایی افزود: ضوابط و مقررات قانونی مشخص کرده است که مرجع خرید و فروش املاک در ایران دفاتر مشاوران املاک هستند هرچند که این معاملات در فضای مجازی با استفاده از فناوری های جدید انجام شود.

وی خواستار نظارت بیشتر اموال و مسکن در آگهی های فروش شد و گفت: برای جلوگیری از تبعات منفی فروش اموال در فضای مجازی باید نظارت های کافی انجام شود تا برای مردم مشکلات زیادی در این زمینه ایجاد نشود ، ضمن اینکه عدم شفافیت اطلاعات در حوزه واحدهای تجاری و مسکونی که برای فروش گذاشته می شود ممکن است مشکلات زیادی را برای مشاوران املاک و خریداران به وجود آورند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *