حضور تیم سلامت روان در محل حادثه پلاسکو

16:31 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۵۳۵
معاون فنی اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت، از حضور تیم سلامت روان در محل حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ، علی اسدی گفت: پخش تصاویر دلخراش حادثه آتش سوزی پلاسکو اثرات روانی تخریب کننده‌ای را بر جامعه خواهد گذاشت که باید مردم از انتشار این تصاویر در فضای مجازی خودداری کنند.

وی افزود: حادثه آتش سوزی پلاسکو در موقعیت وسیعی در سطح شهر اتفاق افتاده و تجمع جمعیت را در برداشته است که از رسانه های جمعی می‌خواهیم با اطلاع رسانی به مردم، مانع انتشار و تکثیر تصاویر دلخراش این حادثه در فضای مجازی و تلگرام برای پیشگیری از اثرات روحی و روانی آن در جامعه شوند.

اسدی ادامه داد: از ظهر امروز متاسفانه تصاویری به دستم رسیده که بسیار ناراحت کننده است و انتشار این تصاویر عوارض روحی و روانی بدی را بر جامعه می گذارد که با هماهنگی‌های صورت گرفته در ستاد بحران وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات در گام اول به مدیریت فضای تلگرام می‌پردازیم تا شاهد کاهش بار روانی حادثه باشیم.

معاون فنی اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت از حضور تیم سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در منطقه خبر داد و گفت: ارزیابی اولیه و بعد روانی حادثه و ارتباط با مردم در محل حادثه به منظور هیجان ناشی از حادثه و کاهش استرس مردم انجام شده است.

وی افزود: مداخلات سلامت روان در حوادث و بلایا بسیار جدی است و امیدواریم رسانه ها و روزنامه ها به جای جنازه سوخته شده، تصاویر تخریب ساختمان را در تیراژهای روزنامه انعکاس دهند و مراقب بعد روانی منفی جامعه باشند.

اسدی از حضور ۸ کارشناس سلامت روان و مشاوره انفرادی و تن به تن با مردم به منظور مدیریت استرس و کاه هیجان ناشی از حادثه خبر داد و تصریح کرد: به منظور کاهش ابعاد روانی حادثه درصدد افزایش تعداد کارشناسان سلامت روان وزارت بهداشت در محله حادثه هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *