آماده باش 10 مرکز انتقال خون تهران/ با کمبود خون و فرآورده های خونی مواجه نیستیم

15:53 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۵۲۳
رئیس سازمان انتقال خون گفت: پس از حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو مراکز انتقال خون پایتخت درآماده باش به سر برده اما باید تأکید شود که اکنون با کمبود خون مواجه نیستیم.
آماده باش 10 مرکز انتقال خون تهران/ با کمبود خون و فرآورده های خونی مواجه نیستیمعلی اکبر پورفتح الله در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: درپی حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو وریزش این ساختمان مردم به صورت خودجوش درمراکز انتقال خون حضورپیدا کرده اند.

وی افزود: استقبال شهروندان برای دادن خون افزایش قابل توجهی داشته واکنون مراکز سازمان انتقال خون مملو از شهروندانی است که برای کمک به افراد حادثه دیده ساختمان پلاسکو آماده خون دادن هستند.

رئیس سازمان انتقال خون با بیان اینکه مردم برای ابراز همبستگی با حادثه دیدگان حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو به مراکز انتقال خون مراجعه کرده اند، اظهار کرد: دلیل ازدحام شهروندان تهرانی در مراکز انتقال خون ابراز همبستگی آنها با افراد حادثه دیده در فاجعه آتش سوزی ساختمان پلاسکو است.

پورفتح الله با تاکید بر اینکه به هیچ وجه با کمبود خون و فرآورده های خونی مواجه نیستیم اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های سازمان انتقال خون 7 برابر بیشتر از نیاز مصرف کشور به خون و فرآورده های خونی به صورت ذخیره موجود است.

وی ادامه داد: وضعیت ذخیره خون در استان تهران نیز مطلوب بوده وشرایط تحت کنترل قرار دارد.
رئیس سازمان انتقال خون از آماده باش نیروهای 10 مرکز انتقال خون تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به ح ضور گسترده شهروندان تهرانی در مراکز انتقال خون 10 مرکز انتقال خون تهران اکنون درآماده باش کامل به سر می برند.

پورفتح الله تاکید کرد: درخواست ما از شهروندان تهرانی این است که اهدای خون خود را به روزهای آینده موکول کرده و امروز از حضور در مراکز انتقال خون پایتخت خودداری کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *