برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که تکرار جرم صورت نگیرد

19:20 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۵۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ذوالفعلی نژاد با اشاره به اینکه زندان باید اثرگذاری داشته باشد، گفت: برنامه ریزی های ما باید به گونه ای باشد که تکرار جرم صورت نگیرد و مددجویان پس از آزادی به زندگی شرافتمندانه روی آورند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، مدیرکل زندان های استان یزد در نشست پرسش و پاسخ با پرسنل این مجموعه گفت: زندانبانی حرفه است و پرسنل باید عاشق کارشان باشند چراکه کار در زندان تخصص و انگیزه مناسب خود را می طلبد و به دلیل سختی های این کار، هرکسی نمی تواند در زندانبانی موفق باشد.

رضا ذوالفعلی نژاد در نشستی که با حضور پرسنل مجموعه زندان های استان در سالن آمفی تاتر زندان مرکزی برگزار شد، گفت: لازمه کار زندانبانی عشق و علاقه است و اگر اینچنین باشد، انگیزه برای خدمت ایجاد می شود و استرس ها و مشکلات ناشی از سختی های این کار، پرسنل را تحت تاثیر خود قرار نخواهد داد.

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر تبدیل زندان ها به دانشگاه، باید نگاه ما درباره افرادی که به زندان می آیند، تغییر کند.

مدیرکل زندان های استان یزد با اشاره به اینکه زندان باید اثرگذاری داشته باشد، افزود: برنامه ریزی های ما باید به گونه ای باشد که تکرار جرم صورت نگیرد و مددجویان پس از آزادی به زندگی شرافتمندانه روی آورند.

وی با اشاره به سیاست های کاهش جمعیت کیفری افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها تاکید دارند، مجموعه ما نیز باید بر این مهم اهتمام لازم داشته باشد.

ذوالفعلی نژاد در پایان عنوان کرد: بسیاری از مشکلات و جرایم ناشی از بی سوادی و جهل افراد نسبت به موضوع است که در این زمینه می توان با آگاهی دادن به مددجویان از طریق شیوه های مختلف اصلاح و تربیت و همچنین فراهم آوردن شرایط ادامه تحصیل و سوادآموزی، این مشکل تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد.

گفتنی است در این نشست پرسنل زندان های استان سوالات و مسائل خود را به صورت کتبی و شفاهی با مدیرکل مطرح نموده و پاسخ های مربوط به آن را دریافت کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *