مددکاری یکی از ارکان زندانبانی اسلامی است

18:00 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۵۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان های یزد در نشستی با حضور مددکاران مجموعه زندان های استان ضمن تاکید بر اهمیت این حرفه گفت: مددکاری یکی از ارکان زندانبانی اسلامی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، مدیرکل زندان های یزد در نشستی با حضور مددکاران مجموعه زندان های استان ضمن تاکید بر اهمیت این حرفه گفت: مددکاری یکی از ارکان زندانبانی اسلامی است.

رضا ذوالفعلی نژاد در جمع مددکاران مجموعه زندان های استان یزد گفت: مددکار مسلح به دانش و اصول احترام گذاشتن و کمک کردن به ارزش ها و توانمندی دیگران است، بر این اساس مددکاران ما نیز باید با استفاده از علم و تجربیات خود نسبت به احیای روحیه مددجویان و همچنین توانمند کردن آنان جهت شرکت در برنامه های فرهنگی و تربیتی اهتمام ورزند.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین (ع) درخصوص کمک به مستمندان اظهار امیدواری کرد تا مددکاران مجموعه زندان ها نیز با تاسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) بتوانند رهرو واقعی آن حضرت باشند و در حد توان مشکلات افراد آسیب دیده جامعه را حل کنند.

ذوالفعلی نژاد افزود: بسیاری از مددجویان بر اثر فقر، کم سوادی و جهل به قوانین مرتکب جرم شده اند بدین ترتیب مددکار باید ضمن آگاه کردن مددجو نسبت به قوانین، اعتماد از دست رفته او را بازیابی کرده و دانش رفتاری و گفتاری را به وی بیاموزد.

مدیرکل زندان های استان اظهار داشت: مددکاران باید جایگاه خودشان را بشناسند و سنگ صبور مددجویان باشند چراکه عملکرد مددکاران در آرامش و امنیت زندان بسیار موثر است.

وی افزود: مددکار باید رازدار مددجو و تکیه گاهی برای او باشد که در صورت تحقق این هدف و ایجاد روحیه امیدواری در مددجو و خانواده زندانیان، قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر نیز خواهیم بود.

ذوالفعلی نژاد با اشاره به اینکه وظیفه مددکاری تنها در رسیدگی به مسائل قضایی خلاصه نمی شود، گفت: مددجویان را باید به گونه ای توانمند کنیم که بتوانند زندگی خود را مدیریت کرده و بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشند.

در پایان این مراسم از مددکاران مجموعه زندان های استان یزد تقدیر و تجلیل به عمل آمد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *