علی عسکری: 65 شبکه تلویزیونی و 83 شبکه رادیویی را اداره می کنیم/ تلاش صدا و سیما برای تولید سریال های فاخر

9:57 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۳۴۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
علی عسکری در اختتامیه اجلاس فناوری رسانه با اشاره به تلاش صدا و سیما برای تولید سریال های فاخر، گفت: با وجود مشکلات مالی، 65 شبکه تلویزیونی و 83 شبکه رادیویی را به خوبی اداره می کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، اختتامیه سیزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه با حضور علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

علی عسکری در این برنامه اظهار کرد: اجلاس سالیانه فناوری رسانه عامل اصلی هماهنگی صداوسیما به شمار می رود چرا که اگر در حوزه فنی یکپارچگی وجود نداشته باشد سازمان صداوسیما قادر به ادامه فعالیت نیست.

وی ادامه داد: حوزه معاونت توسعه و فناوری رسانه بسیار ارزشمند است و موجب افتخار و مباهات ما است. من نیز از همین‌جا تشکر ویژه‌ای از یکایک همکارانم که مثل سربازان گمنام فعالیت می‌کنند ، به جای می آورم.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: حوزه فنی صدا و سیما از جوشش و خلاقیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین افزود: البته باید توجه داشته باشیم که کارهای تکراری هم در سازمان انجام می شود اما تلاش های همکاران در همین اجلاس تولید ۲۰۰ طرح نوآورانه بوده است. صدا و سیما یکی از بزرگترین بنگاه های رسانه ای دنیا است و حوزه فنی آن نیز به همین نسبت عظمت دارد.

علی عسکری توضیح داد: با وجود مشکلات مالی، حوزه محتوایی در سازمان یک حوزه قوی و مستحکم محسوب می شود. در شرایط کنونی مشکلات مالی بسیاری وجود دارد و از این جهت می توان گفت که در اوج مشکلات مالی به سر می بریم.

وی ادامه داد: در شرایط وجود مشکلات مالی 65 شبکه تلویزیونی و 83 شبکه رادیویی را بدون مشکل اداره می کنیم. این اتفاق با همت نیروهای انقلابی سازمان صدا و سیما که خدمت را جهاد خود می دانند عملی شده است.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: صدا و سیما در نظام جمهوری اسلامی نقشی تاثیرگذار دارد. جمهوری اسلامی محور مقاومت در برابر استکبار است و ما با تمام قوا در مقابل استکبار مبارزه می‌کنیم. خوشبختانه سازمان صداوسیما با قدرت، جدیت و استعداد در این جنگ رسانه‌ای در مقابل خصومت دشمنان و انحرافات رسانه‌ای با برنامه‌ریزی مقابله کرده است.

وی اظهار کرد: بیش از 200 شبکه فارسی‌زبان که عمدتاً معاند هستند هم اکنون برنامه های خود را پخش می کنند و این در حالی است که در هیچ جای دنیا حتی یک شبکه مخالف با زبان‌شان برنامه‌هایی پخش نمی‌کنند و ما در مقابل آنها ایستادیم و آمارهای‌مان نشان می‌دهد که سازمان ما در این زمینه موفق بوده است.

علی عسکری همچنین گفت: متأسفانه در زمینه فضای مجازی عقب‌ماندگی  داریم اما در بخش برودکست تلاش‌هایمان را می‌کنیم تا سریال‌های فاخر، بلند و برنامه‌های بیشتری را تولید کنیم. در بخش فضای مجازی همانطور که گفتم دچار عقب‌ماندگی هستیم اما باز در تلاشیم تا این عقب‌ماندگی را برطرف کنیم و از دوستانی که در بخش سایبری تخصص دارند می‌خواهیم که به ساختن زیرساخت‌ها کمک کرده تا به جایگاه واقعی‌شان برسند. در اصل اولین هدف ما این است که از فضای مجازی برای ارتقای برودکست استفاده کنیم.

وی یادآور شد: برخی‌ها می‌گویند تلویزیون در حال افول است اما عده‌ای دیگر بر این باورند که با وجود فضای مجازی در آینده تلویزیون می‌تواند فعالیت‌های بهتری داشته باشد و در همین راستا از تمامی مدیران شبکه‌ها می‌خواهیم تا به رسانه ملی کمک کنند تا بتواند جایگاهش را حفظ کند.

رئیس صدا و سیما تصریح کرد: معاونت فضای مجازی و بخش‌هایی که در تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی باید کارهایی انجام دهند در اصل ابتدا باید زیرساخت‌هایشان تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: شاید سال آینده که به شرط حیات در این سالن دور هم جمع شدیم بگوییم که سازمان صداوسیما در حوزه فضای مجازی عقب‌ماندگی‌اش را جبران کرده است و این یکی از بندهایی است که مقام معظم رهبری در حکم اینجانب اعلام کرده بودند. همچنین در زمینه‌های دیگری نیز باید فعالیت داشته باشیم که از آنها باید به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی اشاره کنم که بسیار مهم است و طبق نظریه شورای نگهبان و رهبری مجوز و نظارت و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی منحصراً در اختیار سازمان صداوسیما است و ما بخشی را تأسیس کردیم که زیرمجموعه صداوسیما است و از آن حمایت می‌کنیم تا سامانه قانونمندی را داشته باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *