مراقب آگهی های تقلبی در فضای مجازی باشید

3:55 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۳۱۶
پلیس فتا اعلام کرد که کلاهبرداران در قالب آگهی های تقلبی دست به کلاهبرداری می زنند.
مراقب آگهی های تقلبی در فضای مجازی باشیدبه گزارش گروه جامعه ،رئیس پلیس فتای خراسان شمالی از شگرد جدید کلاهبرداری فروش تجهیزات رایانه‌ای دست دوم در فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به رصد و پایش فضای مجازی بویژه در محیط تالارهای گفت‌وگو (چت روم‌ها) طی چند ماه اخیر افرادی اقدام به درج آگهی فروش گوشی تلفن همراه و لپ‌تاپ دست دوم با قیمت پایین و مارک‌های معروف در فضای اینترنت می‌کنند.

قربانیان به طمع خرید کالای باکیفیت و ارزان با شماره تلفن ارائه شده توسط فروشنده که اغلب اوقات با مدارکی جعلی خریداری شده و مورد استفاده کلاهبرداران قرار گرفته، تماس برقرار می‌کنند با شگردهای متقلبانه و ارائه مشخصات کالای مورد نظر خریدار، اعتماد وی را جلب و با ارائه شماره حساب بانکی، خریدار را تشویق به واریز وجه به حسابشان می‌کند. پس از واریز وجه نقد توسط خریدار، تماس به صورت یکطرفه از سوی فروشنده قطع می‌شود و هرگز کالایی به آدرس خریدار ارسال نمی‌شود، ضمن این‌که شماره کارتی که قربانیان به آن پول واریز می‌کنند متعلق به متهمان نبوده بلکه سرقتی و متعلق به فردی دیگر است.

همچنین متاسفانه مزاحمان و شیادانی شماره موبایل و شماره پلاک خودروی آنها را شناسایی و جهت ایجاد مزاحمت، آن را در سایت‌های فروش خودروها با قیمت‌های بسیار پایینی درج می‌کنند. مزاحمان، با این روش موجبات مزاحمت و تماس‌های فراوان توسط تمام افراد بازدیدکننده از سایت‌های فروش خودرو در سراسر ایران را فراهم می‌آورند.

شهروندان براحتی فریب این سایت‌ها و افراد کلاهبردار را نخورند و در صورت مشاهده این‌گونه سایت‌ها و وبلاگ‌های فروش تجهیزات دست دوم، موضوع را سریع با پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش «تماس با ما» در میان گذاشته یا با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *