سندهای بی اعتبار به جای پول فرش

19:30 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۳۰۱
فروش فرش‌های ارزان قیمت، باعث شد تا کارآگاهان پلیس خیلی زود به راز کلاهبرداری سه مرد جوان پی ببرند.
سندهای بی اعتبار به جای پول فرشبه گزارش گروه جامعه ،اعضای این باند سه کلاهبردار حرفه‌ای بودند که با نقشه‌ای از پیش تعیین شده، نقشه خود را اجرا کردند. این سه مرد در قالب تاجران فرش راهی استان اصفهان می‌شدند و اقدام به خرید ده‌ها تخته فرش می‌کردند، اما متهمان در ازای پول فرش‌ها سندهای بی‌اعتبار گرو می‌گذاشتند.

راز این کلاهبرداری‌ها زمانی برملا شد که کارآگاهان پلیس در جریان پرونده‌ای قرار گرفتند که عده‌ای در شهر اقدام به فروش فرش با قیمت پایین می‌کردند. به این ترتیب تحقیقات در این خصوص آغاز شد و عاملان این کلاهبرداری که سه مرد جوان بودند دستگیر شدند. در تحقیقات کارآگاهان مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی بیش از 200 تخته فرش کشف شد که ارزش میلیاردی داشت. سردسته این باند که مرد جوان و مغز متفکر این ماجراست در گفت‌وگویی از شیوه و شگرد سرقت عجیب فرش‌ها گفت.

چطور این کار را انجام می‌دادید؟

در اصفهان سراغ نمایندگی‌ها و کارخانه‌های فرش می‌رفتیم و خودمان را خریدار معرفی می‌کردیم. بعد از انتخاب فرش‌ها، به جای پول، سندهایی را گرو می‌گذاشتیم. فروشنده فرش که تصور می‌کرد این سندها معتبر و با ارزش است بدون این‌که استعلامی‌کند، قبول می‌کرد که ما در ازای پول فرش، سند ملک گرو بگذاریم با این تصور که اگر ما نتوانیم هزینه فرش‌ها را متقبل شویم در عوض سندمان برای آنها می‌شود، اما فروشندگان سخت در اشتباه بودند.

فروشندگان چه اشتباهی می‌کردند؟

برای آن‌که سندها اعتبار نداشت، قیمت آنها خیلی کم بود و متعلق به زمین‌های بایر، پرت و دور افتاده بود که هرگز خریداری برای آنها پیدا نمی‌شد و اگر هم پیدا می‌شد قیمت آن خیلی کم بود.

از هر کارخانه یا نمایندگی چند فرش به این روش می‌خریدید؟

بستگی داشت، اما کمتر از 50 تخته فرش نمی‌خریدیم.

بعد از خرید فرش‌ها چه می‌کردید؟

به استان ... می‌آمدیم و فرش‌هایی خریداری‌شده را با مبالغی کمتر از ارزش آن در بازار به فروش می‌رساندیم.

تصور می‌کردی دستگیر شوی؟

ما نقشه‌مان را خیلی حرفه‌ای انجام می‌دادیم اما پلیس حرفه‌ای تر بود.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: کلاهبرداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *