توزیع 200 دستگاه نشت یاب گاز منوکسید کربن در محله شمیران نو

16:20 - 29 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۲۳۳
200 خانوار تهرانی دریک طرح ضربتی با کمک آتش نشانان منطقه سه عملیات آتش نشانی مجهز به دستگاه کاشف گاز سمی مونواکسید کربن شدند.
توزیع 200 دستگاه نشت یاب گاز منوکسید کربن در محله شمیران نوبه گزارش گروه جامعه ،این طرح با حمایت و پیگیری مدیر منطقه سه عملیات و همكاری و مساعدت گروه های ستاد بحران، مربیان آتش نشان داوطلب، گروه دوام و نیروهای آتش نشان این منطقه عملیاتی به اجرا درآمد.

به دلیل بافت قدیمی و فرسوده شمیران نو و نیز وقوع حوادث تلخ گاز گرفتگی در فصل سرمای سنوات گذشته، این طرح به طور گسترده در این محله، با کمک عوامل نهادهای مذکور برگزار شد.

امیر مهدیانی مدیر منطقه سه عملیات سازمان آتش نشانی که در این طرح همراه آتش نشانان حضور داشت دراین مورد گفت: با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش استفاده شهروندان از وسایل گرمازا از جمله بخاری و شومینه، وقوع حوادث گاز گرفتگی به دلیل آگاه نبودن شهروندان از خطرات مرگبار گاز منواکسید کربن که به قاتل خاموش معروف شده است، نیروهای آتش نشانی منطقه سه عملیات در این طرح با حضور به درب منازل شهروندان منطقه شمیران نو علاوه بر اهداء بسته های آموزشی شامل بروشور و سی دی و نیز دادن آموزش های تئوری به ساکنان، دستگاه کاشف گاز سمی مونواکسید کربن را هم در این منازل نصب کردند.

وی افزود: این هشدار دهنده ها و آشکار کننده های گاز منوکسید کربن در صورت افزایش خطرناک غلظت این گاز سمی و کشنده در فضای خانه و دیگر اماکن با به صدا درآمدن آژیر، ساکنان را از خطر گاز گرفتگی آگاه می سازد. 

مهدیانی تاکید کرد: با توجه به وقوع حوادث گاز گرفتگی، وجود این گونه هشدار دهنده ها در تمامی خانه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد و امری حیاتی است بنابراین این طرح همچنان ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: گاز گرفتگی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *