اظهارات "الجبیر" ساخته ذهن اوست/ تنش زدایی با ایران به سود عربستان است

7:01 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۲۱۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روزها زمزمه های کاهش تنش با ایران، توسط برخی سیاسیون عربستانی شنیده می شود گفت: به سود عادل الجبیر و عربستان است که سیاست تنش زدایی با ایران را در پیش بگیرند.
فلاحت پیشه
-گروه سیاسی: در هفته ای که گذشت، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در سخنان خود در مجمع جهانی اقتصادی در داووس با تلاش برای ایجاد شبهه در توانمندی‌های امنیتی ایران و فرافکنی در این باره ادعا کرد: "آنچه که جالب توجه است این است که تقریبا تمامی کشورهای جهان به جز ایران در معرض حملات داعش و القاعده قرار گرفته‌اند. چرا؟"

در همین رابطه حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه این اظهارات واهی و ساخته ذهن "الجبیر" است اظهار کرد: این صحبتها با هدف لاپوشانی کردن سیاست عربستان در حمایت از تروریستها بیان می شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین قربانیان عملیات های کور، ناجوانمردانه و ایذایی تروریستی است که بانی آن بعضی از گروههای تروریستی سلفی و افراطی همچون القاعده هستند؛ این گروههای تروریستی هیچوقت نتوانستند به صورت سازماندهی شده علیه ایران کاری را صورت بدهند و علت آن هم امنیت بالای جمهوری اسلامی ایران است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست امنیتی جمهوری اسلامی ایران خوداتکا و بر اساس شناخت از تروریست هاست تصریح کرد: در آینده هم روز به روز توان عملیاتی ایران برای مقابله با گروههای تروریستی افزایش پیدا می کند.

فلاحت پیشه ادامه داد: ایران به فاصله 20 سال دو حریم را در سالهای 73 و 93 در مرزهای شرقی در برابر طالبان و القاعده و در مرزهای غربی در برابر داعش ایجاد و اعلام کرد که اگر از عمق 40 کیلومتری مرزهای افغانستان و عراق گروههای تروریستی بخواهند حرکتی انجام دهند با مقابله قاطع ایران مواجه می شوند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: آقای ترامپ اخیرا گفته با پول عربستان و کشورهای عربی به جنگ با تروریست ها می رود و این موضع، یک موضع تحقیرآمیز است.

وی در پایان با بیان اینکه این روزها زمزمه های کاهش تنش با ایران، توسط برخی سیاسیون عربستانی شنیده می شود گفت: به سود عادل الجبیر  و عربستان است که سیاست تنش زدایی با ایران را در پیش بگیرند.




مهدی
|
-
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
این که آقای جبیر چه منظوری دارد بماند . ولی مردم ایران در مقابل وهابیان و تروریستها مردمی هوشیار و یک دل هستن و به هیچ قیمتی اجازه کوچکترین فعا لیتی به آنها نخواهند دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *