هزینه در پیشگیری از جرم یک نوع سرمایه‌گذاری است

5:00 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۲۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
الواری گفت: اندیشمندان و روشنفکران علم حقوق نیز به این نتیجه رسیده اند که هزینه در پیشگیری از جرم یک نوع سرمایه گذاری است که ثمره آن کاهش جرم در جامعه است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح،  الواری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه گفت: در حقوق کیفری اسلام، جرم با مصالح اجتماعی انسان‌ها ارتباط مستقیم دارد و یک پدیده اجتماعی است که در تمام نقاط دنیا آثار مخرب آن مشهود است.

 الواری با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به پیشگیری بیش از اصلاح اهتمام دارد، اظهار داشت: اولین برنامه اسلام در این خصوص توصیه های اخلاقی و سفارش به عفووگذشت است.

 وی تصریح کرد: اندیشمندان و روشنفکران علم حقوق نیز به این نتیجه رسیده اند که هزینه در پیشگیری از جرم یک نوع سرمایه گذاری است که ثمره آن کاهش جرم در جامعه است.

وی در ادامه، با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی در پیشگیری از جرم در نیروهای مسلح اظهار داشت: مسئله بازرسی و نظارت به حدی مهم است که حضرت علی (ع) به مالک اشتر میفرمایند:« ای مالک افرادی که جهت کنترل و نظارت دستگاه حکومتی خویش انتخاب می‌کنی باید راستگو و با صداقت و رازدار و امانت دار باشند.»

وی افزود: فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی بایستی در بین نیروهای خود کارهای مهم و کلیدی را به افرادی دارای این دو ویژگی بسپارند.

الواری در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در کنار ماموریت اصلی خود تحت عنوان برقرای عدالت کیفری، رسالت مهم پیشگیری از جرم را نیز وجهه همت خود قرار داده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه در پایان گفت: امیدواریم همگی دست در دست هم گذاشته و تلاش کنیم تا با شناسایی سازوکارهای عملی کردن راهکارهای پیشگیرانه، جرایم را در بین نیروهای مسلح کاهش دهیم و به ندای رهبرمعظم انقلاب که فرمودند پیشگیری از جرم یک امر فراقوه ای است و دیگر قوا بایستی قوه قضائیه را در این امر بزرگ یاری کنند، لبیک بگوییم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *