ظهور امام زمان (عج) آرامش انسان را در پی دارد/ تشخیص حق و باطل در عصر ظهور

9:05 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۱۴۰
حجت الاسلام و المسلمین خداداده با اشاره به تشخیص حق و باطل در عصر ظهور، از آرامش پیدا کردن انسان با ظهور امام زمان (عج) سخن گفت.
حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده کارشناس مسائل فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: بر اساس روایات شریفه، در زمان ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) عقول بشری به حد بلوغ و کمال می رسد: «اذا قام قائمنا وضع الله یده علی رووس العباد فجمع بها عقولهم و کملت به أحلامهم».

وی ادامه داد:  هنگامی که قائم (عجل الله تعالی فرجه شریف)، ظهور کند خداوند دستش را بر روی سرهای بندگان قرار می دهد پس به این طریق عقل های آن ها جمع می شود و آرامش خاطر برای ایشان به کمال می رسد.

این فعال در زمینه پژوهش های مهدوی تصریح کرد: بنابراین روایت شریف و برخی روایات دیگر با این مضامین، عصر ظهور امام عصر(عجل الله تعالی فرجه شریف) زمانه رشد و تکامل و شکوفایی عقل بشری است.

وی توضیح داد: حال با توجه به تعریف عقل در بیان نورانی امیرالمومنین(علیه السلام)، در عصر ظهور بشر به جایگاه و منزلت هر چیز پی می برد و آن ها را در جای خودش قرار می دهد و به این ترتیب بر اساس فرموده امام هادی (علیه السلام) حجت خدا بر مردم همان عقل های شکوفایشان خواهد بود که به راحتی حق و باطل را از هم تشخیص می دهند و به دنبال امام حق حرکت می نمایند.

این کارشناس دینی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: با توجه به مطالب بیان شده، قیام امام زمان(عج) قیام عقلی و فرهنگی است و پیروزی ایشان نیز از همین رهگذر است و زمینه سازان ظهور کسانی هستند که انسان ها را به عقلانیت و علم سوق می دهند.

وی همچنین یادآور شد: طبق فرموده امام هادی (ع )برای هدایت بشریت در هر زمانی انبیاء ابزار متناسب با آن  را در اختیار داشتند و با معجزات خویش بشریت را هدایت نمودند.

این فعال حوزه جوانان خاطرنشان کرد: امام عصر(عج) در هنگام ظهور همین حجت خدا بر مردم یعنی عقل ها را مورد بهره برداری قرار می دهد و آن ها را شکوفا می کند؛ یعنی  پرده های غفلت از برابر عقل هایشان کنار می رود و ایشان قدر و منزلت هر چیز را به خوبی می دانند و می توانند حق و باطل را تشخیص دهند. آن گاه خود مردمند که عاشقانه به دنبال امام حق،در مسیر کمال خواهند بود و به سعادت ابدی الهی خواهند رسید.

برای مطالعه بخش های بعدی گفت و گوی ویژه "جمعه های انتظار" در هفته های آینده به همین قسمت مراجعه کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *