چهارمین آسمان‌خراش بلند اروپا در دست ساخت+عکس

6:30 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۰۹۴
مهندسان مشغول ساخت چهارمین آسمان‌خراش بلند اروپا موسوم به «وارسو» در «ورشو» لهستان هستند که طراحی آن را مهندسان یک شرکت انگلیسی انجام داده‌اند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، آنا به نقل از گیزمگ نوشت: مهندسان شرکت انگلیسی «فاستر و شرکا» چهارمین آسمان‌خراش بلند اروپا را به نام «وارسو» طراحی کرده‌اند که ارتفاع این سازه به 310 متر می‌رسد. این آسمان‌خراش، بلندترین آسمان‌خراش لهستان و چهارمین در اروپا لقب خواهد گرفت که قرار است کار ساخت آن در سال 2020 به اتمام برسد.

پیش از این آسمان‌خراش، برج فدراسیون روسیه، برج OKO و برج شهر عطارد بلندترین آسمان‌ خراش‌های اروپا هستند. آسمان‌خراش «وارسو» تنها چند سانتی‌متر بلندتر از برج 309/6 متری «شارد»در لندن است.

فضای کف این سازه 140 هزار مترمربع است که بخش اعظم آن به فضای اداری اختصاص یافته است. این آسمان‌خراش همچنین شامل یک حیاط عمومی، رستوران و همچنین یک فضای سطحی با سقف شیشه‌ای در ارتفاع 230 متری است. این فضا، قابل دسترس‌ترین قسمت آسمان‌خراش است زیرا باقی‌مانده ارتفاع سازه را قسمت سر برج شامل می‌شود.

شرکت «فاستر و شرکا» به دنبال دریافت تأییدیه BREEAM (کد مخصوص ساختمان پاک) برای این سازه است تا از این طریق، درجه مصرف بهینه انرژی آسمان‌خراش نیز بهبود یابد. این سازه در منطقه‌ای صنعتی و تجاری و در کنار ایستگاه راه‌آهن مرکزی «ورشو» ساخته خواهد شد و ارتباطات حمل و نقلی را تا حد زیادی ارتقاء می‌بخشد.

چهارمین آسمان‌خراش بلند اروپا در دست ساخت+عکس



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *