رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعدام سه جوان بحرینی با چراغ سبز آمریکا و انگلیس صورت گرفت/ رشوه عربستان برای سکوت سازمان های مدعی حقوق بشری

12:35 - 29 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۰۸۴
دسته بندی: سیاست
یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به دیدار وزیر کشور بحرین با سفرای انگلیس، آمریکا و عربستان ساعتی قبل از صدور و اجرای حکم سه جوان بحرینی اظهار داشت: این اعدام ها با چراغ سبز آمریکا وانگلیس و رشوه عربستان به مجامع مدعی حقوق بشر صورت گرفته است.
اعدام سه جوان بحرینی با چراغ سبز آمریکا و انگلیس صورت گرفت/ رشوه عربستان برای سکوت سازمان های مدعی حقوق بشری
حسن هانی زاده درگفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، درپی اعدام سه جوان بحرینی توسط عوامل رژیم آل خلیفه گفت: این اعدام ها نشان می دهد که تمام پل های موجود میان حاکمیت وملت بحرین توسط رژیم آل خلیفه شکسته شده وراه تفاهم وهمگرایی میان مخالفین و دولت بسته شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اعلام یکی از احزاب بحرینی برای استفاده از شیوه های خشونت آمیز و استفاده از سلاح بر علیه رژیم آل خلیفه گفت: این امر نشان می دهد که انتفاضه و قیام مردم بحرین که درطول شش سال گذشته به روشی مسالمت آمیز بود به سمت خشونت متقابل حرکت خواهد کرد.

هانی زاده خاطر نشان کرد: علاوه براین سه جوانی که اعدام شدند، سه جوان دیگر هم که در زندان هستند قرار است اعدام شوند واین مسائل نشان می دهد که رژیم آل خلیفه با برخورداری از پشتوانه آمریکا، عربستان و انگلیس تلاش دارد تا از اعدام ها، شکنجه ها، زندانی وسرکوب کردن مردم به نوعی در جهت خاموشی شعله های قیام مردم بحرین وسرکوب آ‌ن استفاده کند زیرا نتیجه معکوس خواهند گرفت، چون این روش همان روشی است که شاه ایران استفاده کرد و نتیجه آن سرنگونی شد. 

وی با اشاره به اینکه رهبران قیام مردم بحرین تاکنون از روش های مسالمت آمیز استفاده می کردند، بیان داشت: اکنون شرایط به گونه ای پیش می رود که رژیم آل خلیفه شیوه های خشونت آمیزی را در پیش گرفته و این منجر به تشدید خشونت ها در بحرین خواهد شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اعدام این سه جوان بحرینی با اتهام بمب گذاری را اتهامی واهی خواند و تاکید کرد: این سه جوان در پیشاپیش مخالفین رژیم آل خلیفه هستند و این رژیم سعی می کند با اعدام این سه نفر قیام مردم بحرین را خاموش کند و این اعمال خشونت صرفا برای ایجاد رعب و وحشت در میان انقلابیون بحرین است که نتیجه معکوسی خواهد داشت.

هانی زاده با اشاره به اینکه این سه جوان اعدام شده شعارهای تندی علیه رژیم آل خلیفه داشتند، خاطر نشان کرد: اما همواره شیوه های مسالمت آمیزی داشتند و خواهان سرنگونی رژیم آل خلیفه  بودند و هیچ گاه به شیوه های خشونت آمیز دست نزده بودند.

هانی زاده با بیان اینکه رژیم آل خلیفه بدون محاکمه علنی و بدون وجود وکلای مدافع وبدون حضور خبرنگاران این سه جوان بحرینی را محاکمه و سریعا حکم آنها را صادر و اجرایی کرده است، اظهار داشت: الان هم قرار است تعداد دیگری اعدام شوند وسکوت آمریکا، انگلیس، عربستان و جامعه جهانی نسبت به اعدام این جوانان شیعه موجب خواهد شد که ملت بحرین به سمت مقابله جدی با رژیم آل خلیفه حرکت کنند.

*چراغ سبز آمریکا به اعدام

هانی زاده با اشاره به اینکه شیخ راشد بن محمد آل خلیفه وزیر کشور بحرین ساعتی قبل از اعدام این سه جوان بحرینی با سفرای انگلیس، آمریکا و عربستان در منامه دیدار و گفت و گو کرده بود، اظهار داشت: آمریکا، ‌انگلیس وعربستان به اعدام این سه جوان چراغ سبز نشان داده بودند و عربستان با پرداخت رشوه به سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر باعث سکوت آنها شده بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سکوت جامعه جهانی و مراکز مدعی دفاع از حقوق بشردر اعدام این سه جوان اظهار داشت: این مسئله نشان می دهد که حقوق بشر یک ابزار در دست قدرتهای بزرگ است که سعی می کنند که در پرتو حقوق بشر به ملت های مستقل جهان فشار وارد آورند.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات مدعی دفاع از حقوق بشر تابعی از رژیم صهیونیستی و عربستان هستند، بیان داشت: لذا می بینیم در برابرکشتار مردم یمن، بحرین و سوریه سکوت می کنند واین نشان می دهد که عربستان سعودی با پرداخت رشوه های کلان به سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر آنان را وادار به سکوت می کند و این یک نگاه دوگانه ای است که نسبت به موسسات مدعی دفاع از حقوق بشر حاکم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *