رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گونه‌های مختلف هنری باید برای تبیین دین به كار رود

19:50 - 29 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۰۳۴
رئیس حوزه هنری در دیدار جمعی از مدیران، مسئولان و هنرمندان با حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، گفت: گونه‌های مختلف هنری باید برای نشان دادن و تبیین دین به كار رود.

به گزارش گروه فرهنگی ، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مدیران حوزه هنری، مدیران جشنواره فیلم رویش، و گروهی از هنرمندان و فیلم سازان جشنواره، صبح امروز به زیارت حرم مطهر حضرت رضا (ع) مشرف شدند و دیداری با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی داشتند.

محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری، با اشاره به اینكه هنرمندان فعال در حوزه فیلم كوتاه دینی، ذوق و اندیشه‌شان را در خدمت دین قرار دادند، اظهار كرد: گونه‌های مختلف هنری باید برای نشان دادن و تبیین دین به كار رود.

مومنی با تاكید بر اینكه جشنواره رویش به واسطه رجوع به هنر دینی از اهمیت بالایی برخوردار است، توضیح داد: امیدواریم بستری فراهم شود تا فیلم سازانی كه در این زمینه فعال هستند در این راه بمانند و در راه تبلیغ دین از طریق شیواترین شكل آن یعنی فیلم، فعال باشند.

بهترین وسیله برای مصون‌سازی جوانان هنر است

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، با ابراز خرسندی از دیدار هنرمندان فعال در حوزه سینمای دینی گفت: این مجموعه از فكر و اندیشه و خرد اگر در خدمت دین باشد و به انواع مختلف هنری از جمله فیلم و سریال و شعر و نثر، به مردم ارائه شود، شاهد تاثیرگذاری در سبك زندگی مردم خواهیم بود.

رئیسی در صحبت با فیلم سازان و دست اندركاران جشنواره عنوان كرد: خداوند این توانمندی خلق اثر هنری را به شما عطا كرده و باید آن را شكرگزاری كنید و این شكرگزاری باید با ساخت آثار هنری در جهت تبیین دین و انسان سازی متبلور شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تاكید بر جایگاه هنر خاطرنشان كرد: بهترین وسیله برای مصون سازی جوانان هنر است. در جهان امروز كه رسانه حرف اول را می زند و جوانان در معرض مستقیم هجمه‌های فرهنگی هستند تنها راه كنترل و مصون سازی آن ها توسط دین صورت می گیرد. این مصون سازی توسط كار هنری به بهترین شكل محقق خواهد شد.

نیاز مبرم به اسلام عقلانی احساس می‌شود

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بعد از ظهور داعش نیاز مبرم به اسلام عقلانی احساس می شود و كسانی كه تا دیروز نگاه دینی ما را نفی می كردند و از عبا و عمامه دوری می‌كردند، الان خواهان اسلام عقلانی هستند و وظیفه جامعه هنری است كه اسلام واقعی را به بهترین شیوه با بهره گیری از تمامی قالب ها به جهانیان عرضه كند و امیدواریم با تولید آثار ارزشمند دینی این مهم صورت بگیرد. 

وی آستان قدس رضوی را پایگاه و پناهگاهی فرهنگی برای تمام مردم ایران دانست و افزود: امید است آستان قدس رضوی كمك كرده تا این جشنواره در بعد عملی و نظری در تولید آثار دینی فعالیت خود را به بهترین شكل ادامه دهد.

جشنواره رویش 4 هزار فیلم‌ساز را به جامعه معرفی كرده است

در ادامه این مراسم، سید جواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان و دبیر اجرایی دهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش»، با بیان اینكه جشنواره فیلم كوتاه رویش تاكنون توانسته بیش از ۱۱هزار فیلم كوتاه دینی را معرفی كند، گفت: این جشنواره توانسته در طول فعالیت خود، بیش از ۴هزار فیلم ساز تربیت كند.

وی ارائه ویترین شایسته و نمایش آثار فاخر، تقویت جریان فیلم سازی دینی، كشف استعدادهای جوان و حمایت از آنان، به وجود آوردن فضای رقابتی در تولید آثار دینی، ترویج سینمای دینی و معرفی تحلیل‌گران و اندیشمندان در این زمینه را از اهداف مهم جشنواره فیلم كوتاه رویش عنوان كرد.

گفتنی است دهمین جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش از 27 الی 30 دی ماه در پردیس سینمای هویزه مشهد برپاست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *