رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت باید سهم تولید را در کشور افزایش دهد/ ادامه سیاست‌های فعلی تأثیری در نرخ اشتغال نخواهد داشت

17:06 - 30 دی 1395
کد خبر: ۲۶۹۰۱۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید سهم تولید را در موضوعات اقتصادی نسبت به سهم خدمات افزایش دهد.
حسن شاهرودیحسین شاهرودی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره رویکرد دولت یازدهم نسبت به امر اشتغال در لایحه بودجه سال 96 اظهار کرد: دولت درباره بهبود وضعیت اشتغال و کاهش نرخ بیکاری شعارها و وعده‌های خود را در لایحه بودجه سال 96 بیان کرده است اما اینکه چه مقدار از این وعده‌هاعملیاتی شود باید منتظر بود تا نتیجه آن را بررسی کرد.

وی افزود: دولت یازدهم در لایحه بودجه سال 96 اداره میزان و حجم نقدینگی که وارد بازار می شود را برعهده بانک‌ها قرار داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بانک‌ها موظف شده‌اند که در قالب وجوه نقد، اوراق واسناد خزانه در زمینه کنترل نرخ تورم و افزایش رشد اقتصادی در کشور وارد عمل شوند.

شاهرودی تاکید کرد: این اقدامات دولت در لایحه بودجه سال 96 نشان می‌دهد که قوه‌مجریه در زمینه امر اشتغال و موضوعات اقتصادی آینده خوبی را برای کشور در لایحه بودجه 96 رقم زده است.

وی تصریح کرد: اما بدون شک موفقیت دولت در عرصه اشتغال واقتصاد در سال 96 مشروط به این است که نقدینگی به سمت تولید برود نه به سمت خدمات وسهم تولید ازسهم خدمات بیشترشود از این رو اگر دولت این موضوع را مدنظر قرار دهد ورعایت کند می‌تواند در بحث اشتغال توفیق داشته باشد در غیر این صورت ما به مانند سابق شرایط رکورد را در بازار خواهیم داشت وامر اقتصاد واشتغال با مشکل روبه رو می شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر شرایط فعلی در سیاست‌های اقتصادی دولت در سال آینده نیز مدنظر قرار داشته باشد بازار بورس بازی ودلالی کماکان  گرم خواهد بود وتأثیری در اقتصاد واشتغال بوجود نمی آید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *